→Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επισκέπτεται σήμερα τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Λίγες μόλις ημέρες μετά το ταξίδι του Αντ. Σαμαρά στην Κίνα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας αποφάσισε να επισκεφτεί σήμερα τη ΣΕΠ Α.Ε.(θυγατρική της Cosco)που διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, επισφραγίζοντας με αυτή την κίνηση θεσμικά την «επιτυχία» του πρόσφατου ελληνοκινεζικού ραντεβού.
Εντύπωση πάντως έχει προκαλέσει η απόφαση του Κ. Παπούλια να κατεβεί στο Ν. Ικόνιο και να επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις του κινεζικού ομίλου, σε μια εποχή μάλιστα ιδιαίτερα δύσκολη και κρίσιμη, καθώς προ των πυλών βρίσκονται οι ιδιωτικοποιήσεις ΟΛΠ και ΟΛΘ που προωθεί η κυβέρνηση, με την Cosco να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για ολόκληρο το λιμάνι.
Αντιδράσεις από συνδικαλιστές
Είναι γνωστές εξάλλου οι αντιδράσεις που σημειώνονται από τους εργαζόμενους στα λιμάνια, από κόμματα της αντιπολίτευσης και από συνδικαλιστικές παρατάξεις, σχετικά με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και κατά πόσον αυτήν ωφέλησε την ελληνική οικονομία.
Την περασμένη Δευτέρα η «Αυτόνομη Παρέμβαση» με μια ανακοίνωση που είχε τίτλο «Ο μύθος της επένδυσης της Cosco» παρέθετε στοιχεία βάσει των οποίων η Cosco παρέλαβε από τον ΟΛΠ τον προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ μαζί με όλον τον μηχανολογικό εξοπλισμό και με τον μεγαλύτερο πελάτη(τρίτο σε παγκόσμια κατάταξη). Ο μηχανολογικός εξοπλισμός που προστέθηκε προήλθε μόνο από κινέζικες εταιρείες, στην πορεία αποκαλύφθηκε ότι το συνολικό τίμημα δεν ήταν 4,3 δις ευρώ, που διαλαλούσαν οι «πραματευτές» της δημόσιας περιουσίας, αλλά μόλις 500 εκατ. ευρώ, όπως αναγκάστηκε να δηλώσει η ίδια η Cosco στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κόνγκ».
Αλλά και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) μετά την επιστροφή του Αντ. Σαμαρά από την Κίνα κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση προπαγανδίζει την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ, ο οποίος κατασκευάστηκε αποκλειστικά με τη χρηματοδότηση του δημοσίου ΟΛΠ, ενώ έκανε αναφορά και στην «περίφημη αύξηση της απασχόλησης», τονίζοντας ότι οι 4.000 θέσεις εργασίας που είχαν υποσχεθεί είναι τελικά 240, ενώ μετά την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ υπήρξε μείωση της απασχόλησης στον ΟΛΠ κατά 450 θέσεις.
Να σημειωθεί ότι σε εξέλιξη βρίσκεται από το 2010 έρευνα που διεξάγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αφορά το καθεστώς λειτουργίας της επένδυσης της Cosco στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά, βασισμένη σε καταγγελίες του τότε νομάρχη Γ. Μίχα, της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών.