Pin It

Το ενδιαφέρον γαλλικών επιχειρήσεων για αεροδρόμια, οδικούς άξονες και υποδομές   
στην Ελλάδα μονοπώλησε το χθεσινό τετ α τετ Στουρνάρα – Μοσκοβισί

 

Του Μάριου Χριστοδούλου

 

getFibnhleΟι ιδιωτικοποιήσεις αποτέλεσαν το βασικό «μενού» της συνάντησης του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα με τον Γάλλο ομόλογό του Πιερ Μοσκοβισί, που πραγματοποιήθηκε χθες στο Παρίσι.

 

Μπορεί οι Κινέζοι να βρίσκονται πρώτοι στη λίστα για επενδύσεις στη χώρα μας -γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Πεκίνο-, πλην όμως στο οικονομικό επιτελείο έχουν ανάγκη από το… γαλλικό κλειδί για να «ξεκλειδώσουν» τον στόχο των 8,5 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις για την περίοδο 2012 – 2015.

 

Το γαλλικό ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων εστιάζεται σε αεροδρόμια, οδικούς άξονες αλλά και υποδομές. Ο γαλλικός γίγαντας Vinci φέρεται να είναι ένας από τους βασικούς «μνηστήρες» των περιφερειακών αεροδρομίων (για τα οποία η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει σήμερα το απόγευμα), καθώς και των παραχωρήσεων ελληνικών αυτοκινητόδρομων. Επιπλέον, η εταιρεία 2PU Société Par Actions Simplifiée μετέχει ήδη στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του δικαιώματος αποκλειστικής διοργάνωσης και διεξαγωγής του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος στη χώρα μας.

 

To 51% της ΕΥΑΘ

 

Την ίδια στιγμή η γαλλική πολυεθνική Suez Environment Company περνάει στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 51% της ΕΥΑΘ, ενώ έχει ήδη το 5% στα «χέρια» της από το μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής εταιρείας. Στον διαγωνισμό για την EYAΘ η Suez κατεβαίνει από κοινού με την «Ακτωρ» του ομίλου Ελλάκτωρ.

 

Στην ίδια «κούρσα» τρέχει ακόμη ένα κοινοπρακτικό σχήμα, η ΓΕΚ σε κοινό σχήμα με τον επιχειρηματία Αποστολόπουλο του ομίλου Ιατρικό Αθηνών στο οποίο μετέχουν ακόμη ισραηλινή και ολλανδική εταιρεία ύδρευσης. Ενδιαφέρον για την εταιρεία ύδρευσης της συμπρωτεύουσας είχαν εκδηλώσει ακόμη ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδης και η πρωτοβουλία πολιτών της Θεσσαλονίκης «Κίνηση 136». Τα δύο αυτά σχήματα κρίθηκε, όμως, ότι δεν πληρούν τα χρηματοοικονομικά κριτήρια του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα να μην προκριθούν στη δεύτερη φάση που περιλαμβάνει την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Tο ποσοστό του Δημοσίου στην ΕΥΑΘ φτάνει στο 74%, ενώ αν αφαιρεθεί το πακέτο μετοχών που διατηρεί η Suez το υπόλοιπο 21% βρίσκεται σε ελεύθερη διαπραγμάτευση. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την παραχώρηση του 61% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας σε επενδυτές.

 

Παράλληλα, όπως αποφάσισε χθες το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων ( ΤΑΙΠΕΔ), έξι επενδυτικά σχήματα περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για το ακίνητο στον Αγ. Ιωάννη της Σιθωνίας. Συγκεκριμένα: Lamda Ανάπτυξη Εργων Α.E., JSC Donskoy Tabak, Εταιρεία Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα Α.Ε., Πόρτο Καρράς Α.Ε., Δομοτεχνική Α.Ε., Ιωάννης Μεντεκίδης και Γεώργιος Μεντεκίδης.

 

Επιπλέον, 11 διεθνή και εγχώρια επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων, η οποία απαρτίζεται από τη μαρίνα Αλίμου, το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, μέρος του λιμένα Υδρας και μέρος του λιμένα και του τουριστικού καταφυγίου του Πόρου. Στους διεκδικητές των τουριστικών λιμένων συγκαταλέγονται η Lamda Development από κοινού με την τουρκική Dogus, με την οποία έχουν συνάψει συμφωνία συνεργασίας, καθώς και οι κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ, Τεχνική Ολυμπιακή και Archirodon. Προσφορά κατέθεσε και η εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Majestic Jetties & Marinas.

 

Το ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τις διαδικασίες για την αξιοποίηση των τριών ξενοδοχείων ΞΕΝΙΑ (Ανδρος, Τσαγκαράδα, Σκιάθος) και της Εγνατίας Οδού και των 3 κάθετων αξόνων. Ο ανάδοχος που θα αναλάβει για 30 χρόνια τη λειτουργία και συντήρηση του έτοιμου αυτού αυτοκινητόδρομου θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση των σταθμών διοδίων από 5 σε 15 και κυρίως σε αύξηση των τιμών έως και 30%.

 

 

Scroll to top