Στα 860 εκατομμύρια η αξία του ονόματός της
Της Β. Παπαντωνοπούλου
Η φετινή σεζόν της Μπάγερν Μονάχου ήταν κάτι παραπάνω από εξαιρετική. Μάλιστα, αν αύριο νικήσει και τη Στουτγάρδη στον τελικό του Κυπέλλου Γερμανίας, θα είναι ανεπανάληπτη, καθώς ποτέ στο παρελθόν μια γερμανική ομάδα δεν πέτυχε τρεμπλ.
Τα οφέλη όμως για τους Βαυαρούς εκτείνονται και πέρα από τις τέσσερις γραμμές του γηπέδου. Στην ετήσια έκθεσή της, η αγγλική εταιρεία οικονομικών μελετών Brand Finance ανακοίνωσε ότι η Μπάγερν Μ. ξεπέρασε τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και είναι πλέον το πιο ακριβό brand name στον κόσμο για το 2013. Η αξία του ονόματος της ομάδας του Μονάχου εκτοξεύτηκε φέτος στα 860 εκατομμύρια δολάρια, ενώ αυτή της –μέχρι πρότινος πρώτης στη λίστα- Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ μειώθηκε κατά 2%, πέφτοντας στα 837%. Σύμφωνα με το περιοδικό FC Business, «η απώλεια της πρώτης θέσης από την Γιουνάιτεντ ίσως αποδειχθεί προσωρινή. Ομως για να ανακτήσουν οι “κόκκινοι διάβολοι” τον τίτλο της ακριβότερης ποδοσφαιρικής επωνυμίας, ο Ντέιβιντ Μόγες πρέπει να αποδείξει άμεσα ότι μπορεί να βγει έξω από τη σκιά του Σερ Αλεξ Φέργκιουσον και να οδηγήσει την ομάδα σε επιτυχίες».
Ο δείκτης του ακριβότερου brand name προκύπτει από τον συνυπολογισμό των εσόδων ενός συλλόγου, την ποσοστιαία αύξηση των κερδών του από χρόνο σε χρόνο και από ειδικά ποδοσφαιρικά στοιχεία που επηρεάζουν το μάρκετινγκ, όπως ο αριθμός τροπαίων, η αξία του ρόστερ, η ιστορία του συλλόγου, η βαθμολογία και κατάταξη στην UEFA και η μέση προσέλευση θεατών όχι μόνο στο γήπεδό της, αλλά και στα γήπεδα όπου φιλοξενείται. Ενας απλός ορισμός της «αξίας της μάρκας» θα μπορούσε να είναι «το ποσό που θα έπρεπε να δώσει ένας τρίτος για να πάρει τα δικαιώματα χρήσης της επωνυμίας αυτής». Η διαφορά με την κατάταξη του «Forbes» είναι ότι η δεύτερη αφορά στην αξία όλων των περιουσιακών στοιχείων ενός συλλόγου, ενώ το brand name αφορά μόνο στην επωνυμία του.
Πέραν της Μπάγερν Μονάχου, εντυπωσιακή ήταν και η άνοδος της φιναλίστ του Τσάμπιονς Λιγκ, της Ντόρτμουντ, που μπήκε στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης, με αξία επωνυμίας στα 260 εκατομμύρια δολάρια – 15% αύξηση σε σχέση με πέρσι. Η Ρεάλ Μαδρίτης και η Μπαρτσελόνα βρίσκονται αντίστοιχα στην 3η και 4η θέση, ενώ ακολουθούν τέσσερις αγγλικές ομάδες: Τσέλσι, Αρσεναλ, Λίβερπουλ και Μάντσεστερ Σίτι. Ενατη, με 263 εκατομμύρια δολάρια, η μοναδική ιταλική ομάδα στο Τop-10: η Μίλαν.
Το σημαντικότερο ποδοσφαιρικό όνομα εκτός Ευρώπης για φέτος είναι η Κορίνθιανς (με 103 εκατομμύρια δολάρια στη 19η θέση), που επικράτησε της Τσέλσι στον τελικό του Παγκόσμιο Κυπέλλου Συλλόγων τον περασμένο Δεκέμβριο.