04/06/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε κάμψη και το 2012

      Pin It

Η διαφημιστική αγορά δείχνει υποχώρηση και την περασμένη χρονιά, αλλά παράλληλα φαίνονται και τα πρώτα αισιόδοξα σημάδια

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η οικονομική κρίση που έχει σαφέστατα χτυπήσει για τα καλά τον κλάδο των μέσων επικοινωνίας φαίνεται εμφανώς και από τα οικονομικά στοιχεία που οι ίδιες οι διαφημιστικές εταιρείες, όσες το επέλεξαν, δήλωσαν για το 2012 στο Business Today (Direction). Από τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν φαίνεται ότι η κάμψη δυστυχώς συνεχίστηκε και την περασμένη χρονιά.

 

Σύμφωνα με αυτά, για τις συγκεκριμένες εταιρείες (37 τον αριθμό) η μείωση στο λεγόμενο μεικτό κέρδος έφθασε το 8,36%, ενώ ο συνολικός τζίρος εμφανίζει κάμψη κατά 12,53%. Οπως επισημαίνεται στην ειδική έκτακτη έκδοση «Businness Today», υπάρχουν ορισμένες αλλαγές σε σύγκριση με το 2011κυρίως ως προς την κατάταξη στην πρώτη δεκάδα, αλλά πρέπει να επισημανθεί ότι στη λίστα που δημοσιοποιήθηκε δεν έχει συμπεριληφθεί η BBDO Athens που υπολογίζεται ότι θα καταλάμβανε μία θέση ανάμεσα στις πέντε πρώτες εταιρείες.

 

Σε ορισμένες εταιρείες εμφανίζονται σαφέστατα θετικά στοιχεία και αυτές είναι που βελτιώνουν το κλίμα δίνοντας έστω και μικρή τάση αισιοδοξίας. Πρόκειται ουσιαστικά για τις νέες εμφανίσεις εταιρειών, όπως η The Newtons Labroratory, που βρίσκεται στη δεύτερη χρονιά λειτουργίας της, αλλά και τη Soho Square & Tenfour (πρώτη οικονομική της χρήση).

 

Αν κανείς δει και τα στοιχεία των τελευταίων τριών μηνών που δείχνουν μια ανάκαμψη της διαφημιστικής αγοράς, ίσως αυτά σε συνδυασμό να είναι τα πρώτα θετικά σημάδια. Οι γνώστες της συγκεκριμένης αγοράς εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία, προτιμώντας πάντως για την ώρα να κάνουν λόγο για τάσεις ισορροπίας που αν βοηθηθούν από το γενικότερο οικονομικό κλίμα μπορεί να οδηγήσουν προσεχώς σε καλύτερα αποτελέσματα. Θα είναι ίσως και οι πρώτες ανάσες σε μια αγορά που υπέστη σημαντικά πλήγματα και η οποία, παρ' όλα αυτά, επί τέσσερα χρόνια αναζητά στηρίγματα για να ανακάμψει.

 

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεί για το 2012, τα οποία δήλωσαν οι ίδιοι οι εταιρείες, από τις 37 οι 24 κατέγραψαν μειώσεις του μικτού τους κέρδους. Οπως επισημαίνεται όμως στο «Β.Τ.» ακόμη μεγαλύτερες υπολογίζονται οι απώλειες που έχουν καταγράψει εταιρείες οι οποίες δε συμπεριλαμβάνονται στη λίστα των 37 καθώς ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητές τους. Δυστυχώς, ο κατάλογος εταιρειών που παίρνουν αυτόν τον δρόμο γίνεται ολοένα και μακρύτερος, καθώς στις Leo Burnett, Mas Athens και Ashley & Holmes των προηγούμενων ετών έχουν πλέον έρθει να προστεθούν αρκετές ακόμη εταιρείες, μεταξύ των οποίων ΑΔΕΛ Saatchi & Saatchi, TBWA Athens, Dot & Dash κ.ά.

 

Στην κορυφή της λίστας των 37 βρίσκεται η Bold/Ogilvy & Mather, με τα μεικτά της κέρδη να φθάνουν τα 10,6 εκατ. ευρώ, μειωμένα (σύγκριση με 2011) κατά 7,24% και κύκλο εργασιών που έφθασε τα 100,9 εκατ. ευρώ (-10,55%). Ακολουθούν η Spot Thompson me 6,89 εκατ. ευρώ (-9,15%) και 19,08 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών (αυξημένος κατά 12,22% σε σχέση με το 2011) και η Publicis με 6,44 εκατ. ευρώ μεικτό κέρδος (-0,6%) και 30,16 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών (μειωμένος κατά 12,79%).

 

[email protected]

Scroll to top