Pin It

IΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

get4rfFile

Βαριά «σύννεφα» έχουν συσσωρευτεί πάνω από το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κυρίως της νεοσύστατης ROSCO που διαχειρίζεται τις επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο διαγωνισμός προβλέπεται να ανακοινωθεί στο τέλος του μηνός και ενδιαφέρον, τουλάχιστον με τη μορφή ενημέρωσης, έχουν εκδηλώσει Κινέζοι, Ρώσοι, αλλά και οι δημόσιοι φορείς που διαχειρίζονται τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Γερμανίας και της Γαλλίας.

 

Η εμπλοκή είναι γνωστή στο αρμόδιο υπουργείο εδώ και ένα δεκαήμερο, καθώς η επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει απορρίψει το αίτημα της ελληνικής πλευράς για «προικοδότηση» των δύο εταιρειών με σημαντικά ακίνητα, η αξία των οποίων υπολογίζεται σε 100-120 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, τα ακίνητα έχουν ζητήσει ανεπίσημα οι «μνηστήρες» από τη Ρωσία και κυρίως την Κίνα με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ειδικών εμπορικών ζωνών για την ευκολότερη διακίνηση των προϊόντων τους προς τις ευρωπαϊκές αγορές.

 

Η ROSCO, από την ίδρυσή της, κατέχει ήδη πέντε ακίνητα στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στην Αλεξανδρούπολη, στη Λάρισα και στου Ρέντη, όπου λειτουργούν οι επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου. Πέρα όμως από αυτά τα ακίνητα, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να περιλάβει στο προς ιδιωτικοποίηση πακέτο και άλλα πέντε ακίνητα. Πρόκειται για ιδιοκτησίες του ΟΣΕ, από τις οποίες οι τέσσερις βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη και μία στην Οινόη, όπου το οικόπεδο έχει έκταση 38 στρεμμάτων. Στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης τα ακίνητα βρίσκονται στον εμπορικό σιδηροδρομικό σταθμό (148 στρέμματα), στον σταθμό διαλογής (147 στρέμματα), στους Λαχανόκηπους (36 στρέμματα) και στη Νέα Μαγνησία (151 στρέμματα).

 

Πριν από το φιάσκο με τη ΔΕΠΑ, το αρμόδιο υπουργείο είχε ετοιμάσει μια λύση για να αντιμετωπίσει την άρνηση των Βρυξελλών. Η εντολή προς τη διοίκηση της ΓΑΙΟΣΕ, της θυγατρικής του ΟΣΕ που διαχειρίζεται τα ακίνητα του ομίλου, ήταν να επιλέξει συνολικά 22 ακίνητα και να προχωρήσει στη σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού, η οποία με τη σειρά της θα τα υπενοικιάζει σε τρίτους.

Scroll to top