Του Κ. Πετρωτού
Για μια ομάδα όπως ο ΠΑΟΚ, με το πάθος και το συναισθηματικό δέσιμο των οπαδών του με τα σύμβολά της, είναι λογικό να υπάρχουν αντιδράσεις, όταν αποφασίζεται, μικρή έστω αλλά σίγουρα αισθητή, παρέμβαση στο λογότυπό της.
Το χρυσαφί περίγραμμα, τα γράμματα που δεν θυμίζουν αρχικά λέξεων αφού λείπουν οι τελείες ανάμεσά τους και το στιλ της γραφής που δεν μοιάζει απόλυτα ελληνικό, είναι στοιχεία που έχουν ξεσηκώσει μια μεγάλη συζήτηση από το μεσημέρι της Τρίτης όταν και έγινε η παρουσίασή του από την ΠΑΕ -ή μάλλον, για την ακρίβεια από το βράδυ της Δευτέρας, όταν το νέο λογότυπο διέρρευσε στο Διαδίκτυο.
Κατ' αρχάς, θα πρέπει να σταθούμε στην εξήγηση που έδωσε ο υπεύθυνος μάρκετινγκ της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Λάζαρος Μπαχτσεβάνος, για την ανάγκη να σχεδιαστεί ένα νέο σήμα: «Θέλαμε ένα νέο λογότυπο γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει γίνει αλλαγή. Συμβολίζει και τη νέα εποχή στην οποία μπαίνει η ομάδα, ενώ είναι και χρηστικοί οι λόγοι για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μεγαλύτερη άνεση στα νέα μέσα».
Οι δύο υπεύθυνοι, Χαραλαμπόπουλος και Νίκου, της εταιρείας Beetroot που το σχεδίασε, σημείωσαν: «Επρεπε να δημιουργηθεί αυτό το λογότυπο γιατί υπήρχαν δυο-τρία που κυκλοφορούσαν. Επιπλέον, κάθε μοντέρνο λογότυπο περιλαμβάνει μόνο μία φορά το όνομα αυτού που συμβολίζει. Η κεντρική ιδέα ήταν το δέσιμο του ιστορικού παρελθόντος του συλλόγου με το μέλλον. Τονίσαμε όλα τα θετικά στοιχεία του σήματος που υπήρχε. Μπήκε ένα τρίτο χρώμα, το χρυσαφί, διακριτικά, ως αναφορά στο Βυζάντιο. Μην ξεχνάμε ότι το χρυσό στον αθλητισμό σημαίνει αριστεία. Και εμείς τον ΠΑΟΚ τον θέλουμε πρώτο. Επίσης το χρυσό δεν το έχει καμία άλλη ελληνική ομάδα».
Ο Αλέξης Νίκου εξήγησε, μάλιστα, γιατί δεν μπήκαν τελείες ανάμεσα στα γράμματα: «Οταν είναι κάτι τόσο αναγνωρίσιμο όσο ο ΠΑΟΚ, δεν χρειάζονται. Δημιουργούσαν οπτικό θόρυβο. Είναι trademark ο ΠΑΟΚ, δεν χρειάζονται οι τελείες».
Πάντως, η κύρια ένσταση σε ό,τι αφορά την αλλαγή του λογότυπου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ έχει να κάνει με το τάιμινγκ της επιλογής της. Χωρίς να έχει επιτευχθεί καμία αξιοσημείωτη αγωνιστική επιτυχία στην εποχή Σαββίδη, την ώρα που δεν έχει ξεκινήσει καν ο αγωνιστικός σχεδιασμός της νέας περιόδου, η ΠΑΕ επέλεξε να προχωρήσει σε αλλαγή λογότυπου. Θα μπορούσε, κάλλιστα, αυτό να γίνει συμπληρωματικά σε μια εκδήλωση για την παρουσίαση της ομάδας της νέας περιόδου, όταν, δηλαδή, θα υπήρχε σχετικός ενθουσιασμός.