Pin It

ΧΟΡΟΣ Art

 

Ενα φεστιβάλ που στηρίζει τον σύγχρονο ελληνικό χορό

 

Το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της μεσσηνιακής πρωτεύουσας θα κλείσει στις 25 Ιουλίου με μια προβολή-εγκατάσταση βασισμένη στη φιλόδοξη, εξάωρη παράστασή του το 2011 στο «Παλλάς»

 

 

ge34vbtFile

 

 

getFi34rtle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου έχει συνδεθεί στενά με το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του. Οχι μόνο παρουσίασε εκεί χορογραφίες του, όχι μόνο συμμετείχε σε μια τιμητική επιτροπή προσωπικοτήτων που στήριξαν το έργο της Βίκυς Μαραγκοπούλου, αλλά είναι κι ένας από τούς πιστούς και φανατικούς του θεατές.

 

Ετσι, φέτος το καλοκαίρι, που με τη δουλειά του «Πρώτη ύλη» στο Φεστιβάλ Αθηνών προκαλεί απανωτά σολντ άουτ (συνεχίζεται μέχρι 14 Ιουλίου στην «Πειραιώς 260» εκτός από Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη), ο Δημήτρης Παπαϊωάννου θα κλείσει και το φεστιβάλ Καλαμάτας (25 Ιουλίου) στο Αμφιθέατρο του Κάστρου με μια προβολή-εγκατάσταση βασισμένη στην παράσταση «ΜΕΣΑ». Αυτή η φιλόδοξη και τολμηρή πρόταση για μια παράσταση μακράς διαρκείας (έξι ώρες) στη διάρκεια της οποίας ο θεατής παρακολουθεί όσα συμβαίνουν στον ιδιωτικό χώρο ενός δωματίου, δηλαδή τριάντα ερμηνευτές να επαναλαμβάνουν μια σειρά από απλές κινήσεις τής καθημερινής ρουτίνας, πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011 στο «Παλλάς». Το κοινό είχε την ελευθερία να μείνει στην αίθουσα όσο θέλει, να φύγει και να ξανάρθει. Το έργο αντιμετώπιζε το θέατρο ως χώρο έκθεσης και την παράσταση ως εικαστική εγκατάσταση, ως τοπίο που οι θεατές-επισκέπτες το ατενίζουν.

 

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δεν είναι ο μόνος Ελληνας που συμμετέχει στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (18-25 Ιουλίου). Ο θεσμός πάντα στήριζε και στηρίζει τον ελληνικό σύγχρονο χορό. Ετσι φέτος:

 

- ο Γιάννης Μανταφούνης χορογραφεί και ερμηνεύει μαζί με τη Μέι Ζαρί το «Pausing», ένα ντούο για τη στιγμιαία επαφή μας με το εφήμερο, για το άρωμα της ποίησης, που θα μας διαφεύγει για πάντα.

 

- Η Αγγελική Στελλάτου φέρνει το νέο της έργο, που έκανε επιτυχία ήδη στην Αθήνα. Το έργο «Οι μικρές ζωές ή το σώμα που κατοικώ», ένα ντούο που χορεύει η ίδια παρέα με την Ιωάννα Αποστόλου, είναι μια ιστορία για δύο σώματα που προσπαθώντας να πετύχουν τον απόλυτο συντονισμό ανακαλύπτουν τη μοναδικότητά τους.

 

- Η νεαρή Ιρις Καραγιάν με την ομάδα της Ζήτα θα παρουσιάσει το έργο «Μητέρες». Μέσα σε μια εικαστική εγκατάσταση και μια αέναη χορογραφική φράση δυο γυναίκες χτίζουν μια πόλη: κόσμοι, παιχνίδια, ήρωες χτίζονται και γκρεμίζονται σε ένα παιχνίδι με τη μνήμη, την ύλη και τον χώρο.

 

- Τέλος, ο Γιάννης Νικολαΐδης, ένας από τους πιο ταλαντούχους χορευτές, με την παράσταση «Απομεσήμερο ενός φαύνου 100+1 χρόνια μετά» αποτίνει φόρο τιμής στον Βάσλαβ Νιζίνσκι, που εκατό χρόνια πριν άλλαξε τον ρου του χορού. Ενας σύγχρονος φαύνος ερωτοτροπεί με τη νύμφη (Κατερίνα Λιόντου) σε μια εκδοχή φτιαγμένη για να χορεύεται μέσα στην πόλη.

 

Οσον αφορά τους ξένους προσκεκλημένους στο φεστιβάλ, εκτός από τα ήδη γνωστά και, μάλιστα, κορυφαία ονόματα του χορού (Αν Τερέζα Ντε Κέεσμακερ, Βιμ Βαντεκέιμπους, Ρασίντ Ουραμντάν), η Βίκυ Μαραγκοπούλου αποκάλυψε και δύο ακόμη συμμετοχές, ιδιαίτερες και ανερχόμενες:

 

- Από τη Νιγηρία κατάγεται ο Κούντους Ονικέκου, το νέο, βραβευμένο χορογραφικό ταλέντο της Γαλλίας. Μαζί με έναν παραμυθά από τα μέρη του θα αφηγηθεί στην παράσταση «STILL/life» την ιστορία ενός ανθρώπου: την άνοδο και την πτώση του, τη μεταμόρφωσή του σε κτήνος ικανό να προξενήσει τον πόνο και τη δυστυχία, και την προσπάθειά του να καταλάβει τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού του.

 

- Από το Εκουαδόρ προέρχεται ο πολυτάλαντος χορευτής Φαμπιάν Μπάρκα, που ήρθε στην Ευρώπη και σπούδασε δίπλα στην Αν Τερέζα Ντε Κέερσμακερ. Στην Καλαμάτα θα αναβιώσει οκτώ εξπρεσιονιστικές χορογραφίες τής Μέρι Βίγκμαν, πρωτοπόρου του σύγχρονου χορού, με τίτλο «Μια βραδιά χορού με τη Μέρι Βίγκμαν». Με την καθοδήγηση τριών μεγάλων κυριών -πρώην μαθητριών της-, των Σουζάνε Λίνκε, Ιρένε Σίιμπεν και Καταρίνα Σενέρτ, ο Φαμπιάν Μπάρκα κάνει δικό του το χορογραφικό της λεξιλόγιο, μεταμορφώνεται σε ντίβα των αρχών του 20ού αιώνα, χωρίς να ξεχνά ούτε τις υποκλίσεις της μεγάλης Βίγκμαν.

 

B. Γεωργ.

 

INFO: η προπώληση θα ξεκινήσει σύντομα. Περισσότερες πληροφορίες στο Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας: τηλ 27210-83086

 

Scroll to top