Η Νάταλι Μέινς, χωρίς τις Dixie Chicks, στο πρώτο της σόλο άλμπουμ
Μέχρι στιγμής καλά τα είχε καταφέρει η Νάταλι Μέινς. Τώρα όμως που εγκατέλειψε το συγκρότημα με το οποίο τη γνωρίσαμε, τις Dixie Chicks, αρχίζουν τα δύσκολα. Το πρώτο της σόλο άλμπουμ κυκλοφόρησε μόλις πριν από μερικές εβδομάδες και έχει τίτλο «Mother». Σε αυτό συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον τραγουδιστή, πολυβραβευμένο φίλο της Μπεν Χάρπερ, ο οποίος την κάλεσε για τις ηχογραφήσεις στο προσωπικό του στούντιο. Ροκ, νευρικός και έντονος ήχος κυριαρχεί στα μόλις δέκα κομμάτια του δίσκου.
«Ηθελα αυτή η μουσική να είναι πολύ διαφορετική από τις Dixie Chicks» λέει η χαριτωμένη τραγουδίστρια. «Σίγουρα είναι κάτι που θα μπορούσε να είχε φτιάξει η μπάντα. Αλλά συγχρόνως είναι πραγματικά πολύ διαφορετικό από οτιδήποτε θα μπορούσαν να είχαν δημιουργήσει οι Chicks. Αυτός ο διαχωρισμός και η διάκριση ήταν σημαντική».
Ο δίσκος ξεκινά με το «Without You» στο οποίο τον τόνο δίνουν οι κιθάρες και συνεχίζει με το «Mother» που χάρισε στο άλμπουμ τον τίτλο και είναι διασκευή του ομώνυμου τραγουδιού των Πινκ Φλοιντ. Τα «Free Life» και «Come Cryin’ To Me» είναι από τις πιο ωραίες στιγμές του δίσκου, τα «Silver Bell», «Trained» είναι δυνατά ροκ κομμάτια, ενώ το «Lover You Should’ ve Come Over», του Τζεφ Μπάκλεϊ, το συμπεριέλαβε διότι της θυμίζει τον πρώην σύζυγό της. Ο δίσκος κλείνει με το τρυφερό και εξομολογητικό «Take It On Faith».
Eξαιρετικά ευαίσθητη και δραστήρια σε ό,τι έχει να κάνει με τις κοινωνικές ανισότητες και την πολιτική κατάσταση στην Αμερική, η Μέινς παραμένει και σήμερα μια πολύ δυναμική γυναίκα. Αρκεί να θυμηθούμε τις δεκάδες φορές που την έχουμε δει να μάχεται και να διαδηλώνει οργισμένη, αλλά και τη μνημειώδη δήλωσή της, «ντρεπόμαστε που ο πρόεδρος Μπους κατάγεται κι αυτός από το Τέξας», την εποχή (Μάρτιος του 2003) που ο Αμερικανός πρόεδρος ετοίμαζε την επέμβασή του στο Ιράκ.
Τότε η Νάταλι Μέινς ήταν η τραγουδίστρια των Dixie Chicks, του κάντρι συγκροτήματος που αποτελούσαν τρία κορίτσια. Μάλιστα πριν από περίπου 6 χρόνια υπήρξε κι ένα ντοκιμαντέρ που γυρίστηκε για χάρη τους. Είχε τίτλο «Σκάσε και τραγούδα» και ξεκινούσε από τη βραδιά που η τραγουδίστρια Νάταλι Μέινς τόλμησε να πειράξει τον πανίσχυρο τότε πρόεδρο. Kαι ενώ όλοι στην αρχή θαύμασαν την πυγμή τους, οι ίδιες το πλήρωσαν πολύ ακριβά, αφού άρχισε σταδιακός αποκλεισμός από τα περισσότερα μέσα και κυρίως τα ραδιόφωνα. Δεν πειράζει. Καλύτερα. Το «Μοther» άλλωστε είναι μια απόδειξη πως «ό,τι δεν μας σκοτώνει, μας κάνει πιο δυνατούς».Μ.Κ.
Μ.Κ.