28/06/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κλέβουν τα σουπερμάρκετ

Τίτλος διφορούμενος. Ποιο είναι το υποκείμενο; Τα σουπερμάρκετ (που κλέβουν τους καταναλωτές); Ή κάποιοι (καταναλωτές) που κλέβουν σουπερμάρκετ.
      Pin It

Του Πέτρου Μανταίου

 

Τίτλος διφορούμενος. Ποιο είναι το υποκείμενο; Τα σουπερμάρκετ (που κλέβουν τους καταναλωτές); Ή κάποιοι (καταναλωτές) που κλέβουν σουπερμάρκετ; Και στην πρώτη μεν περίπτωση, ένας κλέφτης καταναλωτής, εφόσον εντοπιστεί, παραβιάζει το ποινικό δίκαιο. Στη δεύτερη; Εάν ένα σουπερμάρκετ, με «εναρμονισμένες πρακτικές» και πλαστά τιμολόγια (υπάρχουν άπειροι τρόποι…), αποδειχθεί ότι κλέβει τον καταναλωτή εξαπατώντας τον ποικιλοτρόπως, ποιο αδίκημα διαπράττει και πώς αποζημιώνεται το θύμα-καταναλωτής;

 

Αμπελοφιλοσοφίες! Υπάρχει και το «δίκαιον της ισχύος»∙ το είδαμε και με την ΕΡΤ (κάποιοι θυμήθηκαν ότι εκεί, επί χρόνια, γινόταν της… αγίας λοβιτούρας! Ε, και; Αυτό είναι το ζήτημα; Τον Ερυθρό Σταυρό και το «Ερρίκος Ντυνάν», που έχουν ένα ντουλάπι φακέλους στα δικαστήρια, γιατί δεν τα έκλεισαν με πράξη νομοθετικού περιεχομένου και να τα… ξανανοίξουν μετά; Και σωστά δεν τα έκλεισαν!..). Υπάρχει το «δίκαιον της ισχύος», το οποίο, ως το όνομα δηλοί, είναι ισχυρότερο του… κοινού ποινικού δικαίου. Οπότε, κατά… περίεργο τρόπο, εάν πελάτης κλέπτει (… ανασχηματίζει) σουπερμάρκετ ακολουθεί την πεπατημένη όλων των κλεπτών της ιστορίας, κι ας τους αθωώνει η κοινωνία∙ η… θεόστραβη Δικαιοσύνη δικάζει και το… καρβέλι (χίλιες σελίδες έγραψε γι’ αυτό ο Ουγκό και ξαναπέσαμε στα ίδια!). Ενώ, εάν σουπερμάρκετ κλέπτει (… ανασχηματίζει) πελάτη, δεν αποκλείεται τοιαύτη κλοπή να θεωρηθεί… επένδυση και να τύχει επιδοτήσεως!

 

«Θα το πω κι ας το πιω…», σατίριζε, επί δικτατορίας Μεταξά, ο μεγάλος Πέτρος Κυριακός την διά λαθροχειρίας ακρίβεια (τότε ήταν… υπέρ της Αεροπορίας!) και το βασανιστήριο κατάποσης ρετσινόλαδου… Πλήρωσε, νομίζω, την επιθεωρησιακή παρρησία του με ολιγοήμερες… διακοπές εις… ευάερον νήσον των Κυκλάδων! Ομως, χωρίς να ενθαρρύνω (ο νόμος παραμονεύει…), θεωρώ ευφυές, εκ μέρους τινών καταναλωτών, να… παραλλάσσουν αυτοκόλλητες τιμές στα σουπερμάρκετ αυτοσχεδιάζοντας εκπτώσεις («Καθημερινή» 9/6)! Μπροστά στις παραλλαγές και τους αυτοσχεδιασμούς σουπερμάρκετ και… κυβέρνησης, αυτές οι κλοπές (2-2,5% του τζίρου!) είναι… πταίσματα! Ουδείς, άλλωστε, γεννιέται κλέφτης…

Scroll to top