Για «κλειστά σχολεία» προειδοποιούν και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μετά την αιφνιδιαστική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, με την οποία απελευθερώνονται οι απολύσεις στον κλάδο τους. Την ίδια στιγμή η ΟΛΜΕ διευρύνει τις μορφές δράσης της
Της Αννας Ανδριτσάκη
Το μέτωπο των αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα γιγαντώνεται. Δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί συντονίζονται σε κοινούς απεργιακούς αγώνες, τους οποίους θα σηματοδοτήσει η έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η ΟΛΜΕ, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις της όλο το καλοκαίρι, προαναγγέλλει «απεργίες μεγάλης έντασης και διάρκειας» από Σεπτέμβριο, ενώ για «σχολεία κλειστά» προειδοποιούν και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μετά τις δραματικές εξελίξεις που πυροδότησε αιφνιδιαστική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας με την οποία απελευθερώνονται οι απολύσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Τι προβλέπει η εγκύκλιος
«Μέσα στα επόμενα δυο χρόνια οι σχολάρχες θα απολύσουν το 80% των εκπαιδευτικών» δηλώνουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κεραυνοβολημένοι από την είδηση της αποστολής εγκυκλίου, την περασμένη Παρασκευή, προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σύμφωνα με την οποία μεταφέρεται στην ιδιωτική εκπαίδευση το μνημονιακό εργασιακό καθεστώς που ισχύει στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα κατ’ εφαρμογήν της 6ης πράξης του υπουργικού συμβουλίου, τον Φεβρουάριο του 2012. Καταργώντας τον βασικό νόμο (682/1977) για την ιδιωτική εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας αλλάζει αίφνης και ριζικά τα δεδομένα και στην ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία κινδυνεύει από κύματα απολύσεων.
Είναι πολλά τα κακά παραδείγματα στον ιδιωτικό τομέα. Σταδιακές απολύσεις με πρώτους στη σειρά τους έχοντες προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 5-6 χρόνων καθώς είναι και οι πιο «ακριβοί» για τους εργοδότες. Στις ίδιες θέσεις, πρόσληψη νέων, χωρίς προϋπηρεσία και φυσικά χαμηλόμισθων. «Κανένα ιδιωτικό σχολείο ανοιχτό τον Σεπτέμβριο» είναι το σύνθημα με το οποίο καλεί η ΟΙΕΛΕ τον κλάδο να πραγματοποιήσει έκτακτες γενικές συνελεύσεις την πρώτη εβδομάδα του ίδιου μήνα.
Την ίδια στιγμή η ΟΛΜΕ διευρύνει τις μορφές δράσης μέχρι το μεγάλο απεργιακό ραντεβού. Μηνύσεις εναντίον όλων όσοι συμμετείχαν στη διαδικασία κατάρτισης των καταλόγων των απολύσεων, συνέχιση των καταλήψεων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αλλεπάλληλα συλλαλητήρια και φυσικά οι επιστολές σε βουλευτές με τις οποίες τους καλεί να μην ψηφίσουν σήμερα το σχέδιο νόμου που «βάζει ταφόπλακα στην τεχνική εκπαίδευση».
«Προτού καν ψηφιστεί ο νόμος, η κυβέρνηση οδηγεί σχεδόν 2.500 εκπαιδευτικούς στην ανεργία και το διαχέει με φόβο και τρόμο» δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, επισημαίνοντας πως οι παράνομες ενέργειες του υπουργείου «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια των δικαιωμάτων που έχουν οι καθηγητές για την προστασία της εργασίας τους, όταν μάλιστα δεν υφίσταται νόμος σε ισχύ που να προβλέπει τέτοιες συνέπειες».
Πέντε επισημάνσεις
Προς απάντηση, δε, σε αυτά που ισχυρίζεται το υπουργείο για την τεχνική εκπαίδευση (βλ. non paper) η ομοσπονδία επισημαίνει τα εξής:
1. Είναι μύθος πως ουσιαστικά καταργείται η ΤΕΕ;
– Σε 204 σχολεία (δηλαδή περίπου στα μισά ΕΠΑΛ) λειτουργούν ώς σήμερα οι ειδικότητες του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας. Το 23 % των μαθητών των ΕΠΑΛ και το 60% των ΕΠΑΣ φοιτούν στους τομείς που καταργούνται. Αυτό σημαίνει πως θα κλείσουν ολόκληρα σχολεία ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα συρρικνωθούν δραματικά με την κατάργηση αυτή. Αυτό θα επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις: απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και γενικών μαθημάτων, ενώ 830 εργαστήρια (το 23% του συνόλου) που συστάθηκαν και εξοπλίστηκαν την τελευταία δεκαετία θα μείνουν ανενεργά.
2. Είναι μύθος η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων;
– Μεγάλα ιδιωτικά ΙΕΚ δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα σε τομείς και ειδικότητες που καταργούνται. Μήπως ξέρει κάτι ο υπουργός Παιδείας, που πρόσφατα παραβρέθηκε σε εγκαίνια μεγάλου ιδιωτικού ΙΕΚ;
3. Είναι μύθος ότι πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν στον δρόμο;
– Οχι μόνο 20.000 μαθητές και μαθήτριες «θα μείνουν στον δρόμο», αλλά και 20.000 παιδιά κάθε χρονιά δεν θα βρίσκουν στα δημόσια σχολεία τον τομέα και τις ειδικότητες που θα ήθελαν να σπουδάσουν.
4. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί φταίνε για τα κενά για τα οποία αναγκαστικά προσλαμβάνονταν ωρομίσθιοι και αναπληρωτές;
– Η γελοιότητα έχει και όρια. Ολες οι σχετικές αποφάσεις ήταν πάντα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ηγεσίας του υπ. Παιδείας.
5. Δεν είχαν όλα τα παιδιά εύκολη πρόσβαση σε πολλές ειδικότητες;
– Ποιος ευθύνεται γι’ αυτές τις αρρυθμίες και τις δυσλειτουργίες της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης; Ποιος αποφάσισε να κλείσουν χιλιάδες τμήματά της τα τελευταία χρόνια ως ολιγομελή;