17/07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η γραμμή επεκτείνεται κατά 31 χλμ. με χρηματοδήτηση της μελέτης με 3,5 εκατ. € από τις Βρυξέλλες

Ο προαστιακός πάει Λαύριο

      Pin It

Ο προαστιακός ετοιμάζεται να πιάσει Λαύριο, με επέκταση της γραμμής κατά 31 χλμ. και επτά νέους σταθμούς, που θα εξυπηρετούν τους κατοίκους μεγάλων δήμων της ανατολικής Αττικής και θα αναβαθμίσουν το λιμάνι, το οποίο προβλέπεται να αποκτήσει νέες γραμμές προς τις Κυκλάδες και άλλα νησιά του Αιγαίου, ώστε να αποσυμφορηθούν οι εγκαταστάσεις στον Πειραιά.

 

Τα καλά νέα είναι ότι οι Βρυξέλλες αποφάσισαν χθες να χρηματοδοτήσουν με 3,5 εκατ. ευρώ τη σχετική μελέτη, που θα δημοπρατηθεί το φθινόπωρο και αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς τα τέλη του 2015, για να ξεκινήσουν τα έργα. Από εδώ αρχίζουν τα… δύσκολα, αφού τα έργα του προαστιακού δεν φημίζονται για την έγκαιρη παράδοσή τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των 71 χλμ. της γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, που ξεκίνησε με δύο χρόνια καθυστέρηση το 2006 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016. Κάτι λιγότερο από 10 χλμ. τον χρόνο!

 

Η επέκταση προς Λαύριο είναι πιθανόν να συνδυαστεί με τη συνέχιση της Αττικής Οδού προς ανατολικά, μετά τον μεγάλο κόμβο που οδηγεί σήμερα προς το «Ελ. Βενιζέλος». Θα εξυπηρετεί την Κερατέα και το Μαρκόπουλο, αφού προηγουμένως θα παρακάμπτει με σήραγγα 1,4 χλμ. τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού. Προβλέπονται στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό και Λαύριο.

 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. ενέκριναν επίσης τη χρηματοδότηση με 2 εκατ. ευρώ της μελέτης για τη σύνδεση του νέου λιμανιού της Καβάλας, που ήδη λειτουργεί στη Νέα Καρβάλη, με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, στους Τοξότες Ξάνθης. Προβλέπεται μονή γραμμή μήκους 31,8 χλμ.

 

Η επέκταση του προαστιακού και η σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα βασικά λιμάνια της χώρας είναι οι βασικές προτεραιότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2020. Τα νέα σχέδια που αναμένεται να υποβληθούν για έγκριση στις Βρυξέλλες αφορούν την επέκταση του δικτύου του προαστιακού στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας. Σήμερα η μικρή γραμμή ώς το Ρίο εξυπηρετεί πάνω από 8.000 άτομα την ημέρα και τα σχέδια προβλέπουν αμφίπλευρη επέκταση προς Ψαθόπυργο και Κάτω Αχαγιά.

 

Χ.ΤΖ.

Scroll to top