Παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις όλων των υπουργών Ναυτιλίας που πέρασαν από την Ακτή Βασιλειάδη, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τις οποίες οι Ελληνες εφοπλιστές θα ξαναγυρίσουν τα πλοία τους στο ελληνικό νηολόγιο και θα σηκώσουν σ’ αυτά και πάλι την ελληνική σημαία, εάν οι διαδικασίες εγγραφής απλοποιηθούν, τα επίσημα στοιχεία όχι μόνο δεν τις επαληθεύουν, αλλά καταγράφουν και συνεχή αποχώρηση των πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο.
Και τους πέντε πρώτους μήνες του 2013, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει ανακοινώσει η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) μέχρι σήμερα, καταγράφεται διαρκής μείωση της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, με τη μεγαλύτερη να σημειώνεται τον περασμένο Μάρτιο (3,7%), καθώς σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2012 αποχώρησαν από το ελληνικό νηολόγιο 74 πλοία. Μια επίσης ενδιαφέρουσα καταγραφή, που κι αυτή εξάγεται από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και δείχνει τη συνεχόμενη μείωση των εμπορικών πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο τους πέντε πρώτους μήνες του 2013 σε σχέση με το 2012 και το 2011 είναι η εξής:
Τον Ιανουάριο του 2011 τα εμπορικά πλοία που ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο ανέρχονταν στα 2.087, τον Ιανουάριο του 2012 κατέβηκαν στα 2.002 και τον Ιανουάριο του 2013 στα 1.933. Τον Φεβρουάριο του 2011 ήταν καταγεγραμμένα 2.081 πλοία, το 2012 κατέβηκαν στα 2.002 πλοία και το 2013 μειώθηκαν κι άλλο και έφτασαν στα 1.934. Τον Μάρτιο του 2011 τα εμπορικά πλοία που έφεραν ελληνική σημαία ήταν 2.074, το 2012 κατέβηκαν στα 2.006 και το 2013 έφτασαν στα 1.932. Τον Απρίλιο του 2011 τα πλοία ήταν 2.055, το 2012 μειώθηκαν στα 2.001 και το 2013 στα 1.928. Τον Μάιο του 2011 τα πλοία ήταν 2.045, το 2012 μειώθηκαν στα 1.989 και το 2013 έφτασαν στα 1.926.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου