Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Τη δυνατότητα υπογραφής ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, χωρητικότητας άνω των 3.000 κόρων, δίνει στους πλοιοκτήτες, διάταξη η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, συμπεριλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, που σήμερα αναμένεται να αναρτηθεί στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση δεκαπέντε ημερών. Αμέσως μετά θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

 

Η ρύθμιση αυτή, όπως είναι φυσικό, αναμένεται να προκαλέσει σειρά έντονων αντιδράσεων στον χώρο της ναυτεργασίας, καθώς είναι η πρώτη φορά που γίνεται προσπάθεια θεσμοθέτησης ατομικών συμβάσεων εργασίας στη ναυτιλία και υπάρχουν φόβοι πως ίσως αργότερα επεκταθεί στα μεσογειακά πλοία και στην ακτοπλοΐα.

 

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) πάντως έχει ξεκαθαρίσει εδώ και πολύ καιρό ότι δεν πρόκειται να δεχτεί καμία αλλαγή που έχει να κάνει με τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών σε ποντοπόρο και ακτοπλοΐα και στόχος της είναι η ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με τις αντίστοιχες εφοπλιστικές ενώσεις.

 

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εκπονήθηκε με αντικείμενο την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και την επαναφορά του «Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή» σε αυτό. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο υπό τη σημερινή του μορφή συστήθηκε τον Ιούνιο του 2012.

 

Είχε προηγηθεί το 2009 η κατάργησή του ως ανεξάρτητου τομέα, με τις αρμοδιότητες της ναυτιλίας και των γ.γ. Αιγαίου και Λιμενικής πολιτικής να υπάγονται στο υπουργείο Ανάπτυξης.Το Λιμενικό Σώμα, το οποίο ανέκαθεν εποπτευόταν από το υπουργείο Ναυτιλίας, υπήχθη στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τη σύσταση Αρχηγείου.

 

Στο πολυνομοσχέδιο θα συμπεριλαμβάνονται διατάξεις που θα αφορούν: τη ναυτική εκπαίδευση και ειδικότερα την απορρόφηση σπουδαστών των ΑΕΝ από εταιρείες για την πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών τους ταξιδιών.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να προσλαμβάνουν τουλάχιστον έναν σπουδαστή ανά εκπαιδευτική περίοδο.

 

Τη θεσμοθέτηση 4 δικτύων για τα 12 λιμάνια εθνικής σημασίας της χώρας και τη σύσταση Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, η οποία θα αποτελέσει αυτόνομο οργανισμό και θα υπάγεται κατ' ευθείαν στον υπουργό Ναυτιλίας.

 

[email protected]

Scroll to top