13/12/12 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Καρατόμηση» με προεκτάσεις…

      Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Με… συνοπτικές διαδικασίες το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΤ «αποκεφάλισε» χθες τον γενικό διευθυντή Τηλεόρασης Κώστα Σπυρόπουλο, με τη θέση να καταλαμβάνεται προσωρινά από τον Τζόνι Καλημέρη (εκτελεστικό μέλος Δ.Σ.).

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο χθεσινό διοικητικό συμβούλιο έγινε σχετική εισήγηση από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ, Νίκο Σίμο, ενώ στην ψηφοφορία που ακολούθησε ο μόνος που ήταν αντίθετος με την «καρατόμηση», και μάλιστα με αυτόν τον τρόπο, ήταν ο Τέλης Σαμαντάς (μέλος του Δ.Σ.), ενώ συμφώνησαν οι: Ν. Τέλλης, Ε. Μαγιάση, Χ. Παπαδόπουλος, Τζ. Καλημέρης και Α. Κοντιζάς.

 

Στην εισήγηση υπήρχαν σαφέστατες αιχμές εναντίον του Κώστα Σπυρόπουλου ότι δεν τηρεί τις διαδικασίες που προβλέπονται για την αγορά παραγωγών και προσπερνά τις προεγκρίσεις από τις επιτροπές προγράμματος και κοστολογίου. Δηλαδή ότι ουσιαστικά λειτουργεί αυτόνομα.

 

Τελευταίο «κρούσμα» θεωρήθηκε το «Κισμέτ», το ντοκιμαντέρ για το οποίο γράφαμε χθες ότι είχε ανάψει και πάλι φωτιές στην ΕΡΤ. Στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, σε σκηνοθεσία Νίνας Πασχαλίδου, κατά τον κ. Σπυρόπουλο θα αναδεικνύεται τι ακριβώς επιχειρείται με την έντονη διείσδυση τουρκικών «σαπουνιών» στην οπτικοακουστική αγορά της Μεσογείου, «μόδα» που χτυπά και στην Ελλάδα.

 

Γι' αυτό όμως φαίνεται τελικώς πως κατηγορήθηκε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι πρόκειται για παραγωγή με «φιλοτουρκική προπαγάνδα» και προχώρησε σε προσυμφωνία επίσης χωρίς καμία προηγούμενη συνεννόηση. Τελικά το Δ.Σ. της ΕΡΤ κατά πλειοψηφία τού έδειξε την πόρτα της εξόδου.

 

Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο Τζόνι Καλημέρης φέρεται να είπε ότι θα ήταν αδύνατον να σταθεί στη θέση του ο κ. Σπυρόπουλος έπειτα από όσα έχουν προκύψει το τελευταίο διάστημα, καθώς θα ήταν υπονομευμένος. Πρότεινε μάλιστα ότι το καλύτερο θα ήταν να παραιτηθεί, κάτι όμως που δεν επρόκειτο να δεχθεί ο ίδιος, ειδικά έπειτα από τα όσα είχαν προκύψει.

 

ΔΗΜΑΡ: «Πολιτικά απαράδεκτες πρακτικές»

 

Αμεση ήταν η αντίδραση της ΔΗΜΑΡ καθώς, όπως είναι γνωστό, τόσο στο διοικητικό συμβούλιο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης όσο και στις γενικές διευθύνσεις, τα πρόσωπα έχουν υποδειχθεί από τα τρία κόμματα της συγκυβέρνησης. Ο Κώστας Σπυρόπουλος έχει υποδειχθεί από τη ΔΗΜΑΡ, η οποία με δήλωση του εκπροσώπου Τύπου της, Ανδρέα Παπαδόπουλου, χαρακτήρισε αναιτιολόγητη την απομάκρυνσή του, τονίζοντας ότι «συνιστά κατάφωρη παραβίαση κάθε έννοιας χρηστής διοίκησης και αξιοκρατίας στον δημόσιο τομέα [...]

 

Η προσχηματική επίκληση ότι ο Κ. Σπυρόπουλος επέλεξε τη χρηματοδότηση ενός ελληνικού ντοκιμαντέρ το οποίο αποκαλύπτει τους λόγους της διείσδυσης και προώθησης των τουρκικών πολιτιστικών υποπροϊόντων είναι έωλη, γελοία και επικίνδυνη. Εωλη διότι ο Κ. Σπυρόπουλος “κατηγορήθηκε” ότι προωθεί την τουρκική πολιτιστική προπαγάνδα, ενώ έκανε ακριβώς το αντίθετο. Αστήρικτη, διότι ενήργησε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του με διαφάνεια και συνέπεια.

 

Επικίνδυνη, διότι τέτοιες αυθαίρετες πρακτικές υπονομεύουν τη διάδοση των ελληνικών ντοκιμαντέρ σε όλο τον κόσμο. Τελικά αποδεικνύεται ότι όλα αυτά είχαν προσχηματικό χαρακτήρα και ήταν προμελετημένα. Θεωρούμε ότι τέτοιου είδους πολιτικά απαράδεκτες πρακτικές υπονομεύουν το κύρος της δημόσιας τηλεόρασης, υποσκάπτουν την αξιοπιστία της στους Ελληνες πολίτες και την καθιστούν περίγελο στους διεθνείς εταίρους της».

 

Κ. Σπυρόπουλος: «Ποιους ενοχλεί η διαφανής διαχείριση πόρων της ΕΡΤ;»

 

«Είναι σαφές ότι είναι πρόσχημα το “Κισμέτ”» απάντησε σε ερώτησή μας ο Κώστας Σπυρόπουλος, με τον οποίο επικοινωνήσαμε και σήμερα θα δώσει συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΑ (14.00).

«Είμαι κατάπληκτος -συνέχισε- πώς το άσπρο γίνεται μαύρο. Πώς ένα ντοκιμαντέρ που αποκαλύπτει την τουρκική πολιτιστική διείσδυση μετονομάζεται στο ακριβώς το αντίθετο».

Και όταν τον ρωτάμε τι πιστεύει ότι οδήγησε σε μια τέτοια εξέλιξη απαντά:

 

«Προφανώς ενόχλησε πάρα πολύ η αναγέννηση της ΕΤ-1 με τα αφιερώματα στο ’40 και το “Why Poverty”, ενόχλησαν οι ευρωπαϊκές ποιοτικές σειρές και διερωτώμαι ποιοι ενοχλήθηκαν από τη χρηστή και διαφανή διοίκηση και διαχείριση των πόρων της ΕΡΤ. Υπήρχε μια επίμονη τακτική σκανδαλισμού. Τους απέδειξα ότι οι “Αγνωστες ζωές των άλλων” είχαν αποκλειστικό παραγωγό την πολιτιστική εταιρεία Krea και έκαναν ότι δεν άκουγαν…».

 

[email protected]

 

Scroll to top