01/12/12 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

P & M PANTHER Ταξίδι στο παρελθόν

Την ονόμασαν «Πάνθηρα». Τότε, το 1920, όταν στην Αγγλία άρχιζε η παραγωγή της θύμιζε πράγματι ένα.. άγριο θηρίο. Σήμερα η μοτοσυκλέτα P&M είναι ένα είδος συλλεκτικό. Μόλις τρεις διασώζονται στον κόσμο. Η μία βρίσκεται στα χέρια Ελληνα συλλέκτη και παρά τα 91 χρόνια της- είναι μοντέλο του 1921- μοιάζει σαν να βγήκε τώρα από το εργοστάσιο. .
      Pin It

Την ονόμασαν «Πάνθηρα». Τότε, το 1920, όταν στην Αγγλία άρχιζε η παραγωγή της θύμιζε πράγματι ένα.. άγριο θηρίο.

 

Σήμερα η μοτοσυκλέτα P&M είναι ένα είδος συλλεκτικό. Μόλις τρεις διασώζονται στον κόσμο. Η μία βρίσκεται στα χέρια Ελληνα συλλέκτη και παρά τα 91 χρόνια της- είναι μοντέλο του 1921- μοιάζει σαν να βγήκε τώρα από το εργοστάσιο.

 

Ο Μανώλης Φοστιέρης την απέκτησε πριν από περίπου έξι χρόνια σε δημοπρασία στο Λονδίνο. Σήμερα ο 53χρονος επιχειρηματίας έχει στην κατοχή του «ετοιμοπόλεμες» συνολικά περίπου 22 κλασικές μοτοσικλέτες, ενώ υπό ανακατασκευή βρίσκονται άλλες τόσες.

 

Η ενασχόλησή του με τα κλασικά δίκυκλα-και όχι μόνο- άρχισε το 1985, όταν αναγκάστηκε να διακόψει το αγαπημένο του σπορ, το motocross, ύστερα από ένα ατύχημα.

 

Το συγκεκριμένο μοντέλο, που σε ταξιδεύει σε άλλη εποχή, άρχισε να παράγεται λίγο μετά τη λήξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου από την εταιρεία Phelon and Moore.

 

Καινοτόμες ιδέες που εφαρμόστηκαν από τους μηχανικούς της εταιρείας τότε, αναπτύχθηκαν με τα χρόνια και εφαρμόζονται σήμερα σε σύγχρονα δίκυκλα.

 

Ανάμεσά τους, το φρένο του μπροστινού τροχού, που είναι ουσιαστικά ο πρόγονος του σημερινού δισκόφρενου. Ο «πάνθηρας» έχει τέσσερις ταχύτητες που αλλάζουν χειροκίνητα οι δύο με λεβιέ δίπλα στο δοχείο βενζίνης και άλλες δύο με την πίεση του ποδιού σε λεβιέ που βρίσκεται χαμηλά.

 

Εντυπωσιακό επίσης το «πρωτόγονο» για τα σημερινά δεδομένα όργανο λαδιού πάνω στο δοχείο καυσίμου, αλλά και τα δύο φανάρια που διαθέτει -ένα εμπρός και ένα πίσω- τα οποία λειτουργούν με ασετιλίνη.

 

 K.M.

Scroll to top