Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας προσπαθεί να υποβαθμίσει το γεγονός κάνοντας λόγο για μηδενικές αυξήσεις, ωστόσο αποκρύβει ότι πριν 10 μήνες είχε προχωρήσει σε ανατιμήσεις των εισιτηρίων κατά 2,4%
→Παρέμβαση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Δρίτσα και Συρμαλένιου, οι οποίοι χαρακτηρίζουν την αύξηση πρόκληση προς τους εργαζόμενους
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Οι αυξήσεις στα ναύλα των πλοίων σε τοπικές ακτοπλοϊκές γραμμές που αποφάσισε η κυβέρνηση μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού και μάλιστα χωρίς να προηγηθεί καμία ανακοίνωση, έγιναν, αλλά είναι σχεδόν μηδενικές (0,8%), σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας. Το ποσοστό αυτό είναι ίδιο με το ποσοστό αύξησης του περυσινού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως ορίζει ο νόμος.
Εκείνο που δεν αναφέρει το ΥΝΑ είναι ότι πριν από 10 μήνες (τον Οκτώβριο του 2012) στις ίδιες ακριβώς γραμμές είχε ξαναδοθεί αύξηση 2,4%. Με λίγα λόγια, δηλαδή, μέσα σε 10 μήνες τα ναύλα ακρίβηναν 3,2% για γραμμές που εξυπηρετούν εργαζομένους και απλό κόσμο, καθώς οι περισσότερες είναι ενδονησιωτικές.
Σιωπή από τον Βαρβιτσιώτη
Παρά ταύτα, συνεργάτες του υπουργού τόνιζαν χθες ότι από το 2008 και κατ’ εκτέλεση της υπουργικής απόφασης 3323.1/01/08 19-03-2008 το υπουργείο αναπροσαρμόζει τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων κάθε χρόνο, σε ποσοστό αντίστοιχο με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτό επίσημα προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας.
Ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας Μ.Βαρβιτσιώτης ερωτηθείς για το θέμα χθες σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους δεν σχολίασε τις αυξήσεις των ναύλων αλλά ακόμα μια φορά αναφέρθηκε στη δυσμενή οικονομική κατάσταση που βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και, όπως είπε χαρακτηριστικά, «το μεγάλο μου πρόβλημα είναι, εάν σε λίγο καιρό θα είναι οικονομικά βιώσιμες». Αναγκάστηκε, ωστόσο, να συμφωνήσει με τη διαπίστωση δημοσιογράφου ότι κανείς εργαζόμενος δεν έχει πάρει αύξηση μέσα σ’ αυτούς τους δέκα μήνες, κατά τους οποίους δόθηκαν δυο φορές αυξήσεις στα ναύλα.
Οι αντιδράσεις για το θέμα συνεχίζονται, καθώς μετά τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσα, που χαρακτήρισε τις αυξήσεις «πρόκληση», παρέμβαση έκανε χθες και ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Συρμαλένιος, λέγοντας ότι οι αυξήσεις αφορούν την οικονομική θέση σε συγκεκριμένες γραμμές, οι περισσότερες από τις οποίες είναι ενδονησιωτικές όπως π.χ. στις Κυκλάδες (Ανάφη – Ιος, Ανάφη – Κουφονήσια).
«Το μέτρο αυτό πλήττει ευθέως τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, καθώς και τον ήδη δραστικά μειωμένο εσωτερικό τουρισμό» τονίζει ο βουλευτής και προσθέτει πως «το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για άλλη μια φορά αποδεικνύει τις προθέσεις του με στρατηγική την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων οργανωμένων συμφερόντων εις βάρος των νησιωτών, εις βάρος των πολιτών του Αιγαίου».