26/07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Μπερτράν Καντά ετοιμάζει δίσκο και ο κόσμος ξεσηκώνεται

Η δολοφονία της Τρεντινιάν τον καταδιώκει

      Pin It

Τη δεκαετία του 1990 ο Μπερτράν Καντά και το συγκρότημά του, οι Noir Desir, ήταν η μεγάλη μουσική ανακάλυψη της Γαλλίας. Τον Ιούλιο του 2003, όμως, ο Καντά, σκοτώνοντας την ηθοποιό φίλη του Μαρί Τρεντινιάν (κόρη τού Ζαν-Λουί Τρεντινιάν), διέλυσε όνειρα, οικογένειες, καριέρες και τίναξε τη ζωή του στον αέρα. Η 41χρονη Μαρί, μητέρα τεσσάρων παιδιών, λογομάχησε μαζί του στο δωμάτιο ξενοδοχείου που διέμεναν στο Βίλνιους της Λιθουανίας, στη διάρκεια κινηματογραφικών γυρισμάτων, και δέχτηκε βάρβαρα χτυπήματα στο κεφάλι. Ο τραγουδιστής την άφησε επί ώρες να κείτεται βαριά τραυματισμένη στο πάτωμα. Μία εβδομάδα αργότερα, την 1η Αυγούστου υπέκυψε.

 

Ο Καντά δικάστηκε στη Λιθουανία και καταδικάστηκε σε οχτώ χρόνια φυλάκιση, έμεινε τελικά στη φυλακή μόνο τέσσερα και από το 2010 είναι ελεύθερος. Εκτοτε, ό,τι κι αν κάνει, τον κυνηγούν οι αντιδράσεις του κόσμου, αλλά και των οργανώσεων, που υποστηρίζουν πως είναι προκλητικό να επιτρέπεται σε έναν δολοφόνο να συνεχίζει ανενόχλητος την καριέρα του. Αυτές τις μέρες που διέρρευσε ότι ο Καντά θα βγάλει τον Νοέμβριο νέο σόλο άλμπουμ, ο κόσμος ξαναξεσηκώθηκε.

 

Φέτος συμπληρώνονται δέκα χρόνια από τη μοιραία εκείνη νύχτα. Κανείς δεν δείχνει να ξέχασε. Αν εξαιρέσουμε το Μπορντό, την πόλη στην οποία πέρασε τα νιάτα του ο Καντά, η υπόλοιπη Γαλλία, αλλά και το κοινό σε όλον τον κόσμο, παραμένουν από καχύποπτα έως εχθρικά. Βεβαίως, ο Καντά έχει βάλει και πάλι το χεράκι του. Το 2010, που αποφυλακίστηκε, επέστρεψε στη συζυγό του Κριστίνα Ράντι, μητέρα των δύο παιδιών του. Η ίδια υπήρξε μάρτυρας στη δίκη για την Τρεντινιάν, λέγοντας πως ο Καντά ουδέποτε υπήρξε βίαιος. Ωστόσο, βιβλίο που κυκλοφόρησε αποκάλυψε πως η κοπέλα παραδέχτηκε στους γονείς της ότι η σχέση τους ήταν ένας εφιάλτης, ότι από τη στιγμή της αποφυλάκισής του ο τραγουδιστής την κακοποιούσε κι ότι κατά τη διάρκεια καβγά τής έσπασε τον αγκώνα. Η Ράντι τελικά αυτοκτόνησε, αλλά τα δικαστήρια έκριναν και πάλι ότι ο Καντά δεν φέρει ευθύνη.

 

Είναι, λοιπόν, σαφές γιατί -ανεξάρτητα από το δικαίωμα όλων μας στην επανένταξη- ο κόσμος εξακολουθεί να τον μισεί. Αντιδράσεις υπήρξαν και στην Ελλάδα (από τη Γραμματεία Ισότητας) όταν πριν από δύο χρόνια ο Καντά συμμετείχε ως μουσικός στην παράσταση «Γυναίκες» του Λιβανέζου Ουαζντί Μουαουάντ στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η παράσταση δόθηκε κανονικά. Αντίθετα, στην Αβινιόν ο Καντά δεν τόλμησε να εμφανιστεί, αφού ο πατέρας της Μαρί, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, που επίσης συμμετείχε σε παράσταση του φεστιβάλ, έθεσε όρο απαράβατο: «Ή αυτός ή εγώ». Η τελευταία μουσική εμφάνιση τού Καντά ήταν στο πλάι του γνωστού διδύμου Αμαντού και Μαριάμ. Ο τύπος στη Γαλλία τούς επιτέθηκε. Αλλά εκείνοι απάντησαν: «Ηταν μια επαγγελματική συνεργασία. Δεν μας ενδιαφέρει η προσωπική του ζωή».

 

Μ.Κ.

Scroll to top