Την αναμόρφωση του συστήματος μεταθέσεων, μετακινήσεων και αποσπάσεων ζητά η ΕΣΑμεΑ με επιστολή της στο υπουργείο Παιδείας, καθώς το υπουργείο αγνοεί πλήρως το ζήτημα της προσαρμογής και των ιδιαίτερων αναγκών που έχει αυτή η ομάδα συνανθρώπων μας.
Η ΕΣΑμεΑ ζητά πιο συγκεκριμένα να εξαιρεθούν οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία και οι εκπαιδευτικοί γονείς ατόμων με βαριά αναπηρία από τις ρυθμίσεις που αφορούν τον χρόνο πραγματικής υπηρεσίας στη σχολική μονάδα της πρώτης τοποθέτησης μετά τον διορισμό, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος των τριών ετών. Στην περίπτωση εκπαιδευτικού με αναπηρία, εύλογη προσαρμογή θα πρέπει να θεωρείται η πρόσληψή του σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία θα βρίσκονται κοντά στο οικογενειακό του περιβάλλον καθώς και στις μονάδες παρακολούθησης της πάθησής του.
Στη συνέχεια τονίζουν ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν σε κάθε περίπτωση ευνοϊκότερες ρυθμίσεις, όπως αυτές που ισχύουν για τους πολύτεκνους με αναπηρία. Υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να ενταχθούν όλες οι αναπηρίες και οι χρόνιες παθήσεις που χαρακτηρίζονται μόνιμες αναπηρίες με ποσοστό τουλάχιστον 50% στις περ. α και γ του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996. Η ΕΣΑμεΑ τονίζει την αναγκαιότητα μετάθεσης των εκπαιδευτικών με αναπηρία στους τόπους των βιολογικών αναγκών τους καθώς και να προβλεφθεί μόνιμη επιτροπή επικαιροποίησης του Π.Δ. για τη συμπλήρωση νέων αναπηριών και παθήσεων, οι οποίες εμφανίζονται λόγω περιβαλλοντικών και κοινωνικών συνθηκών.
Δ.Α.