15/12/12 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΑΝΟΙΧΤΑ Τριπλό όφελος από το μέτρο

Μονομαχία για τις Κυριακές Του Γιώργου Στεργίου* Το υπουργείο προωθεί τη συνολική μεταρρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας της αγοράς με τη θέσπιση νέων κανόνων διακίνησης και εμπορίας προϊόντων και παροχής υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) και την εισαγωγή ενός σύγχρονου αγορανομικού κώδικα. Μία από τις προτεινόμενες πρωτοβουλίες δίνει τη.
      Pin It

Μονομαχία για τις Κυριακές

 

Του Γιώργου Στεργίου*

 

Το υπουργείο προωθεί τη συνολική μεταρρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας της αγοράς με τη θέσπιση νέων κανόνων διακίνησης και εμπορίας προϊόντων και παροχής υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) και την εισαγωγή ενός σύγχρονου αγορανομικού κώδικα. Μία από τις προτεινόμενες πρωτοβουλίες δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές σε πολύ πιο διευρυμένο αριθμό συγκριτικά με τη μέχρι σήμερα ισχύουσα κατάσταση.

 

Η χώρα μας, με την υιοθέτηση του συγκεκριμένου μέτρου σε συνδυασμό με τον ορισμό τεσσάρων εκπτωτικών περιόδων αντί δύο, εναρμονίζεται με το καθεστώς που εφαρμόζεται στα περισσότερα κράτη της Ευρώπης και αναδεικνύεται ως μια ανταγωνιστική αγορά-πόλο έλξης για Ελληνες και ξένους καταναλωτές.

 

Η εικόνα του κέντρου των μεγαλουπόλεων μπορεί να αποκτήσει και πάλι ζωντάνια και ρυθμό και παράλληλα με τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων να δοθεί ώθηση και στην αύξηση του τζίρου και των άλλων επιχειρήσεων, π.χ. εστίασης και αναψυχής. Λαμβάνοντας υπόψη και τον τουριστικό χαρακτήρα της χώρας μας, είναι λογικό να επιχειρήσουμε να συνδυάσουμε την επίσκεψη στα αξιοθέατα που διαθέτουν οι περισσότερες ελληνικές πόλεις με τη βόλτα σε μια φτηνή και ανταγωνιστική αγορά.

 

Είναι γεγονός ότι διανύουμε μια δύσκολη οικονομική περίοδο ύφεσης, οι αποφάσεις όμως και οι μεταρρυθμίσεις δεν κρίνονται με βάση το παρόν αλλά με στόχο το μέλλον. Η παρούσα ύφεση δεν μπορεί να μας αποτρέψει από το να δώσουμε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να έχουν στη διάθεσή τους όλο τον χρόνο που χρειάζονται για να κάνουν έρευνα αγοράς, να συγκρίνουν τις τιμές και την ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων και να καταλήγουν σε συνειδητές και συμφέρουσες επιλογές μέσα σε μια ελεύθερη αγορά. Η εξυπηρέτηση του καταναλωτή χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις είναι ο τελικός στόχος των μέτρων αυτών.

 

Οσον αφορά τις επιχειρήσεις, με την εφαρμογή των μέτρων αυτών δίνεται μια ευκαιρία ανάκαμψης κι ένα πλεονέκτημα, κυρίως στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις οποίες ουσιαστικά αφορά το μέτρο της λειτουργίας όλες τις Κυριακές του έτους.

 

Η Κυριακή κατά παράδοση και συνήθεια αποτελεί μέρα κατά την οποία η πλειονότητα των πολιτών βγαίνει βόλτες, χαλαρώνει και διασκεδάζει. Συνεπώς, εάν δοθεί στον καταναλωτή και το κίνητρο της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, θα αυξηθεί η κίνηση κι επομένως και η κατανάλωση στην αγορά.

 

Ο νέος Αγορανομικός Κώδικας έχει τεθεί ήδη σε διαβούλευση και είμαστε ανοικτοί να δεχθούμε τις προτάσεις και τις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Ο ρόλος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο για την αγορά και όχι να παρακολουθούμε αμέτοχοι και άπρακτοι τις εξελίξεις.

 

Κάθε πρόταση για αλλαγή προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις, είναι ανώφελο όμως να προδικάζουμε το αποτέλεσμα χωρίς να έχουμε δει στην πράξη την εφαρμογή της. Δεν υπάρχει καμία διάθεση από την εφαρμογή των μέτρων να επηρεαστεί το υπάρχον εργασιακό καθεστώς των υπαλλήλων, ενώ στην πορεία ενδεχομένως να προκύψουν εκ του αποτελέσματος και νέες θέσεις απασχόλησης.

 

*Ο Γιώργος Στεργίου είναι γενικός γραμματέας Καταναλωτή

 

Scroll to top