Υστερα από μακρά περίοδο υποσχέσεων για θησαυρό, το υπουργείο αποκάλυψε τα φτωχά κοιτάσματα μεταρρύθμισης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια.
Μια παρέμβαση, από καιρό συμφωνημένη μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων, με τις δέουσες προσθαφαιρέσεις ώστε να προσαρμοστεί απολύτως στα μέτρα του Μνημονίου και παράλληλα να ολοκληρωθεί η άλωση της τεχνικής εκπαίδευσης με υποβάθμιση της εκπαίδευσης έναντι της κατάρτισης, αποκλεισμό των αδύναμων και εργαζόμενων μαθητών και, τέλος, παραχώρηση μεγάλου μέρους της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα. Εν ολίγοις, άνθρακες, τοξικοί για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, το ίδιο το σχολείο.
Με προσανατολισμό περισσότερο από ποτέ εξετασιοκεντρικό και συνεπώς βαθμοθηρικό, άνισο και άρρηκτα συνδεδεμένο με την παραπαιδεία, με διαδικασίες συνεχούς διαλογής ανάμεσα σε καλούς και κακούς μαθητές, με περιορισμούς και αποκλεισμούς από το δικαίωμα στη λυκειακή εκπαίδευση, με τη συνεχιζόμενη αφαίρεση μαθημάτων και συνεπώς καθηγητών (έφυγε και η Πληροφορική) το «νέο» σχέδιο, που παρουσιάστηκε ύστερα από παρατεταμένη καθυστέρηση, επαναφέρει ξεπερασμένα μοντέλα εκπαίδευσης του παρελθόντος που κρατούν εγκλωβισμένους τους μαθητές σε ένα Λύκειο φτωχό σε μόρφωση και ακριβό στην επιτυχία.
Στην ίδια άγονη γραμμή το εξεταστικό και τα ΑΕΙ, τελικοί αποδέκτες των μαθητών.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ της Άννας Ανδριτσάκη στις σελίδες 36-38 της Εφημερίδας των Συντακτών που κυκλοφορεί