Και ξεκινάει ο «πόλεμος» Μελισσανίδη – Κόκκαλη για τις παλιές συμφωνίες, που θεωρεί ασύμφορες το νέο αφεντικό του οργανισμού
Του Ν. Ασημακόπουλου
Οι υπογραφές για την αγορά του 33% του ΟΠΑΠ από την Emma Delta του Μελισσανίδη έπεσαν κανονικά χθες το μεσημέρι. Παρών και ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.
Ο ίδιος ο «Τίγρης», που έκανε διακοπές στην Κορσική, παράτησε εκεί το σκάφος και την παρέα του, ήρθε με το ιδιωτικό του αεροπλάνο στην Αθήνα και μόλις τελείωσε η… σεμνή τελετή, έφυγε ξανά για να συνεχίσει…
Τα λεφτά που μπαίνουν απευθείας στα ταμεία του ελληνικού κράτους φτάνουν τα 652 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 622 είναι μετρητοίς και τα υπόλοιπα 30 σε 10 ισόποσες ετήσιες δόσεις. Η κατάθεση των χρημάτων θα αρχίσει «μετά την έγκριση της συναλλαγής από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού» και στη συνέχεια θα γίνει η μεταβίβαση των μετοχών στον αγοραστή. Τώρα ουσιαστικά ξεκινάει και το μεγάλο μπρα ντε φερ του Μελισσανίδη με τον Σωκράτη Κόκκαλη με φόντο τα τεράστια επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα που υπάρχουν πίσω από το ντιλ, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΠΑΠ πιστεύει ότι τον δέσμευσαν πριν αγοράσει με συμφωνίες τις οποίες θεωρεί ασύμφορες για τον ίδιο και τον «δικό του» πλέον ΟΠΑΠ.
Τις αντιρρήσεις του έχει εκφράσει ήδη με μια σειρά από εξώδικα που έστειλε πριν από λίγο καιρό, ενώ σκοπεύει απ' όσο λένε να κυνηγήσει το θέμα δικαστικά από δω και πέρα.
Ηδη από τις 30 Ιουλίου έχει τελειώσει και η συμφωνία παραχώρησης του αποκλειστικού δικαιώματος παραγωγής, λειτουργίας, κυκλοφορίας και διαχείρισης των κρατικών λαχείων στην κοινοπραξία ΟΠΑΠ, Intralot, και Scientific Games, ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ, για τα επόμενα 12 χρόνια.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Τα περισσότερα ο Μελισσανίδης
Τα 652 εκατομμύρια ευρώ που βάζει ζεστά η Emma Delta για την αγορά του 33% του ΟΠΑΠ κατανέμονται μεταξύ των μετόχων της εταιρείας ως εξής:
•Ο Μελισσανίδης 158 εκατομμύρια.
•Η ΜEF του Τσέχου Γίρι Σμετς βάζει 145 εκατομμύρια.
•Η Vital Peak του Ρώσου Αλεξ Νέσις 147 εκατομμύρια.
•Η Rubidium του Τσέχου Κάρελ Κόμαρεκ 145 εκατομμύρια.
•Το σλοβακικό επενδυτικό fund Ηelixor 31 εκατομμύρια.
•Ο Κοπελούζος μέσω της Helvason 26 εκατομμύρια.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Θετικά το Χρηματιστήριο
Θετικά αντέδρασε το Χρηματιστήριο στην πώληση του ΟΠΑΠ με τη μετοχή να ενισχύεται κατά 4,03% με τιμή στα 7,49 ευρώ και όγκο 656 χιλιάδων τεμαχίων, με τον γενικό δείκτη να φτάνει στο 2,12%.
Την τελευταία εβδομάδα ο ΟΠΑΠ γράφει κέρδη 8,44%, ενώ ο γενικός δείκτης ενισχύεται κατά 4%. Σε μηνιαία βάση ο ΟΠΑΠ είναι 20,56% υψηλότερα, ενώ ο γενικός δείκτης βρίσκεται στο 18,7%.
Σε βάθος τριμήνου η μετοχή του ΟΠΑΠ έχασε μόλις 0,81%, ενώ ο γενικός δείκτης 7,7%.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Το αγκάθι των επιχορηγήσεων προς τις ΠΑΕ
→Οι ομάδες της Super League περιμένουν την προσφορά της νέας διοίκησης του ΟΠΑΠ για τη διαφήμιση στις φανέλες τους
Ενα καυτό θέμα για τον «νέο» ΟΠΑΠ έχει να κάνει με τον τρόπο που θα συμπεριφερθεί απέναντι στις Ποδοσφαιρικές Ανώνυμες Εταιρείες, για τις οποίες το πρόγραμμα χορηγιών του Οργανισμού αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές εσόδων.
Ηδη, με την αναμονή της μεταβίβασης στον Μελισσανίδη οι ομάδες της Super League, με εξαίρεση τον Παναθηναϊκό, τον Αστέρα Τρίπολης και την Καλλονή, δεν έχουν ακόμη διαφήμιση στις φανέλες τους, περιμένοντας να πάρουν στα χέρια τους την τελική οικονομική προσφορά του «μελισσανιδικού» ΟΠΑΠ.
Θα είναι, βέβαια, μειωμένη σε σχέση με τα λεφτά που έπαιρναν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά δύσκολο από την άλλη να βρουν οι περισσότερες και εταιρεία που να τους δίνει πιο πολλά. Ο Παναθηναϊκός το προσπάθησε και έφαγε τα μούτρα του.
Ανοιχτό παραμένει και το ζήτημα της έξτρα οικονομικής ενίσχυσης που είχε υποσχεθεί ο πρώην υφυπουργός Αθλητισμού Γιάννης Ιωαννίδης στη διοργανώτρια του πρωταθλήματος ώστε να πει το ΟΚ στην αύξηση των ομάδων της Α’ Εθνικής από 16 σε 18.
Η προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού, παρά τις υπουργικές δεσμεύσεις, δεν είχε εγκρίνει ποτέ κάποιο επιπλέον ποσό και το θέμα παραμένει στον αέρα.
Ενα ακόμη δύσκολο θέμα για τους νέους ιδιοκτήτες είναι η συμπεριφορά απέναντι στα μιντιακά συγκροτήματα. Ως τώρα ο προϋπολογισμός χορηγιών του ΟΠΑΠ αποτελεί βασική πηγή χρηματοδότησης πολλών ΜΜΕ. Και μιλάμε για χρήματα που τα χρειάζονται ώστε να μειώνουν την έτσι κι αλλιώς μεγάλη χασούρα τους.