20/08/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το Μετρό φτάνει στο Χαϊδάρι

Θα λειτουργήσει στα τέλη Σεπτεμβρίου στην Αγία Μαρίνα, στα όρια των Δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, δίπλα στην Ιερά οδό.
      Pin It

Θα λειτουργήσει στα τέλη Σεπτεμβρίου στην Αγία Μαρίνα, στα όρια των Δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, δίπλα στην Ιερά οδό

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να δοθεί στο επιβατικό κοινό ο νέος σταθμός του Μετρό στην Αγία Μαρίνα, στα όρια των Δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, δίπλα στην Ιερά οδό. Θα εξυπηρετήσει τα μεγάλα νοσοκομεία της περιοχής (Αττικό, Λοιμωδών και Δρομοκαΐτειο) και θα συνδέσει τα βορειο-δυτικά προάστια με το Σύνταγμα και το «Ελ. Βενιζέλος», εξυπηρετώντας καθημερινά πάνω από 30.000 επιβάτες.

 

Το νέο τμήμα της γραμμής του 1,5 χλμ. έσπασε όλα τα ρεκόρ καθυστερήσεων, αφού ξεκίνησε στις αρχές του 2006 και παραδίδεται με τρία χρόνια καθυστέρηση, και μάλιστα χωρίς τα προβλεπόμενα γκαράζ – στον σταθμό του Ελαιώνα τελικά ακυρώθηκε και στης Αγίας Μαρίνας, όπου προβλέπονται εγκαταστάσεις για 380 οχήματα, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

 

Οι χώροι στάθμευσης είναι η διαχρονική «αχίλλειος πτέρνα» του Μετρό. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του σταθμού στο Ελληνικό, όπου είχε προβλεφθεί η δημιουργία μεγάλου πάρκινγκ σε μικρό τμήμα στο βόρειο άκρο του παλαιού αεροδρομίου, που όμως πρόλαβε και το κατέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ για να το διαθέσει σε ξένους επενδυτές. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του γκαράζ κοντά στον σταθμό του Κεραμεικού, στη συμβολή της Πειραιώς με την Ιερά οδό. Προοριζόταν για σταθμό του Μετρό, που όμως καταργήθηκε στην πορεία με παρέμβαση των αρχαιολόγων που οδήγησε σε αλλαγή της γραμμής για λόγους προστασίας του σημαντικότερου αρχαίου νεκροταφείου. Η αξιοποίησή του ως υπόγειου γκαράζ ήταν αναγκαία επιλογή για να μην αναγκαστεί η χώρα μας να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια. Η σύμβαση για την κατασκευή πενταώροφου υπόγειου πάρκινγκ 285 θέσεων είχε υπογραφεί το 2007 με προοπτική να ολοκληρωθούν τα έργα σε μία διετία.

 

Παραμένει κλειστό

 

Με τις… συνήθεις καθυστερήσεις, ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο αλλά παραμένει κλειστό γιατί δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των συναρμόδιων φορέων που διαγκωνίζονται για να αναλάβουν τη λειτουργία των εγκαταστάσεων!

 

Με το πιο αισιόδοξο σενάριο, μετά την Αγία Μαρίνα, η επόμενη επέκταση του Μετρό αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2017. Πρόκειται για το τμήμα των 7,6 χλμ. ώς το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με έξι νέους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Λιμάνι και Δημοτικό Θέατρο). Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 660 εκατ. ευρώ και η σύμβαση υπογράφηκε στα μέσα του 2012. Εχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές εργασίες σε όλους τους σταθμούς και ο νέος μετροπόντικας που θα κατασκευάσει τη σήραγγα συναρμολογείται κοντά στον μελλοντικό σταθμό της Αγίας Βαρβάρας. Οι εργασίες διάνοιξης υπολογίζεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο, δύο μήνες αργότερα από το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Με την ολοκλήρωση των έργων θα εξυπηρετούνται πάνω από 130.000 επιβάτες την ημέρα και θα εξασφαλιστεί η απευθείας σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το «Ελ. Βενιζέλος», με διαδρομή που θα διαρκεί 40 λεπτά.

 

Στις αρχές του νέου χρόνου θα δημοπρατηθούν τα έργα υπογειοποίησης της γραμμής του Ηλεκτρικού στο τμήμα μεταξύ Νέου Φαλήρου και Πειραιά, με την προσθήκη νέου σταθμού στο ύψος του εργοστασίου «Κεράνης».

 

Scroll to top