Λίγους μήνες μετά τα εγκαίνια από Σαμαρά και Βενιζέλο, οι εταιρείες Vinci Concessions και Hochtief δείχνουν έτοιμες να εγκαταλείψουν το έργο και να το αφήσουν στις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτό
ΗΛΕΙΑ, Του Δημήτρη Τερζή
Με την κυβέρνηση να δηλώνει πως τον επόμενο μήνα θα έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα ακριβή χρονοδιαγράμματα για την παράδοση των δύο αυτοκινητόδρομων, της Ιόνιας και της Ολυμπίας οδού, τα πράγματα παραμένουν θολά ως προς τη συνέχεια των έργων λόγω της προβληματικής έως και ανύπαρκτης χρηματοδότησής τους. Οπως δείχνουν τα πράγματα, θυσιάζεται –προς χάριν των υπόλοιπων έργων– το κομμάτι εκείνο της Ολυμπίας οδού που οδηγεί από την Πάτρα στον Πύργο και καταλήγει στην Τσακώνα. Εάν τελικά συμβεί αυτό, η Δυτική Πελοπόννησος καταδικάζεται στην αφάνεια, καθώς το υπάρχον οδικό δίκτυο είναι για τα πανηγύρια.
«Πιέσεις…»
Δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου της Δυτικής Ελλάδας αναφέρουν μέρες τώρα πως δύο απ’ τους μεγάλους συντελεστές του έργου της Ολυμπίας οδού, και συγκεκριμένα οι εταιρείες Vinci Concessions και Hochtief, είναι έτοιμες να εγκαταλείψουν το έργο και να το αφήσουν στις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτό.
Ωστόσο κανείς δεν ξέρει αν αυτό αληθεύει ή αν είναι απλώς φήμες που στόχο έχουν να αποτελέσουν μοχλό πίεσης προς την κυβέρνηση για να πάρει μπροστά. Από τότε που ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος εγκαινίαζαν ξανά τα έργα καθαρά για επικοινωνιακούς σκοπούς έχει περάσει καιρός και η πρόοδος που έχει σημειωθεί είναι αμελητέα. Αντιθέτως, δεν είναι αμελητέα τα ποσά που δίνει το Δημόσιο στους εργολάβους για τη μη τήρηση της συμφωνίας τους.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως αναφορικά με την αποζημίωση για το έργο της Ολυμπίας οδού, η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου, παραχωρησιούχου και κατασκευαστή προβλέπει συνολική αποζημίωση του παραχωρησιούχου ύψους 130 εκατ. ευρώ!
Η Κοινοπραξία της Ολυμπίας οδού έχει καταστήσει σαφές πως χρήματα υπάρχουν μόνο για την κατασκευή του δρόμου έως την Πάτρα. Από εκεί και πέρα, εάν δεν δοθούν οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις και κυρίως αν δεν πέσει χρήμα, δεν πρόκειται να γίνει κανένα έργο προς τον Πύργο.
Μικρής κλίμακας έργα
Την ίδια ώρα κάτι δείχνει να κινείται στην Ιόνια οδό, καθώς καταβλήθηκαν 25 εκατ. ευρώ και τις επόμενες μέρες αναμένεται να ξεκινήσουν κάποια έργα στην περιοχή. Τα χρήματα αυτά αποτελούν προκαταβολή της αποζημίωσης προς την κοινοπραξία από το ελληνικό Δημόσιο, μιας αποζημίωσης που ανέρχεται στο ποσό των 90 εκατ. ευρώ.
Εργα μικρής κλίμακας γίνονται και στην Ολυμπία οδό, στο κομμάτι Κορίνθου – Πάτρας, αλλά το έργο είναι τεράστιο. Το μόνο που απομένει είναι να δούμε ποια χρονοδιαγράμματα θα δώσει στη δημοσιότητα ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Πληροφορίες πάντως από την Ολυμπία οδό αναφέρουν πως οι εταιρείες παραμένουν ως έχουν και πως το μόνο που διαφοροποιήθηκε είναι η αύξηση του ποσοστού της συνεργασίας τους με τοπικές τεχνικές εταιρείες με τις οποίες υπογράφουν συμβάσεις υπεργολαβίας.