Pin It

Με καθυστερήσεις και σημαντικές υπερβάσεις στον προϋπολογισμό προχωρά η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης, του 10-28, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο οποίος θα φτάσει τα 3.440 μέτρα. Χάρη στην προσθήκη των 1.000 μέτρων, η Θεσσαλονίκη θα αναδειχτεί ο σημαντικότερος αεροπορικός κόμβος των Βαλκανίων και θα διαθέτει υποδομές εξυπηρέτησης όλων των τύπων αεροσκαφών.

 

Τα έργα είχαν δημοπρατηθεί το 2005 και σήμερα, πέντε χρόνια μετά τον προβλεπόμενο από τη σύμβαση χρόνο ολοκλήρωσης, η επέκταση του διαδρόμου έχει υλοποιηθεί κατά 68%. Πρόκειται για ιδιαίτερα δύσκολο έργο, αφού από τα 1.000 μέτρα που προστίθενται τα 900 βρίσκονται μέσα στη θάλασσα, πάνω σε ειδικά διαμορφωμένο μπάζωμα.

 

Οι εργολάβοι αποδίδουν τις καθυστερήσεις σχεδόν αποκλειστικά στις προσφυγές τοπικών φορέων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά στην ουσία είναι πρόσχημα για ένα έργο που ξεκίνησε στραβά, λόγω της υπερβολικής έκπτωσης που είχαν προσφέρει οι ίδιοι στη διαγωνιστική διαδικασία. Ηταν τόσο μεγάλη η έκπτωση, που το υπουργείο είχε αναγκαστεί να ακυρώσει τον αρχικό διαγωνισμό και να τον επαναπροκηρύξει, χωρίς όμως να εξασφαλίσει καλύτερα αποτελέσματα.

 

Προβλήματα προέκυψαν και στη δεύτερη εργολαβία, που αφορά τις παρεμβάσεις στο υφιστάμενο τμήμα του διαδρόμου, που προσέκρουσαν σε… κατοχικές βόμβες. Το σοβαρό πρόβλημα προβλέπεται να ξεπεραστεί με τη βοήθεια του στρατού, που διαθέτει ειδικά συνεργεία για την εξουδετέρωση των υπολειμμάτων του πολέμου πριν από τις κατασκευαστικές εργασίες.

 

Για να ξεκινήσουν τα έργα, που καρκινοβατούσαν τα τελευταία χρόνια, τον περασμένο Απρίλιο είχαν εξασφαλιστεί 93,7 εκατ. ευρώ από Ταμείο Συνοχής και άλλα 40 εκατ. για τις παρεμβάσεις στο χερσαίο τμήμα του διαδρόμου προσγείωσης. Μαζί με άλλες κοινοτικές χρηματοδοτήσεις εξασφαλίστηκαν συνολικά 230 εκατ. ευρώ, ώστε να καλυφθούν οι «τρύπες» του αρχικού προϋπολογισμού.

 

Scroll to top