16/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελληνικό touch σε αμερικανική εφηβική ταινία

Ο Ντένης Ηλιάδης συνεχίζει με το «Ενας ακόμα» την πορεία του στις ΗΠΑ φέρνοντας έναν ευπρόσδεκτο αέρα ελαφρότητας στην pop young adult σχολή. Από τις υπόλοιπες ταινίες ξεχωρίζουν η «Μαγική ομπρέλα» για το θέμα της (Γουόλτ Ντίσνεϊ και «Μέρι Πόπινς») και το «Μέλι» επειδή είναι η πρώτη (και καλή) σκηνοθεσία της Βαλέρια Γκολίνο.
      Pin It

Ο Ντένης Ηλιάδης συνεχίζει με το «Ενας ακόμα» την πορεία του στις ΗΠΑ φέρνοντας έναν ευπρόσδεκτο αέρα ελαφρότητας στην pop young adult σχολή. Από τις υπόλοιπες ταινίες ξεχωρίζουν η «Μαγική ομπρέλα» για το θέμα της (Γουόλτ Ντίσνεϊ και «Μέρι Πόπινς») και το «Μέλι» επειδή είναι η πρώτη (και καλή) σκηνοθεσία της Βαλέρια Γκολίνο

 

Της Λήδας Γαλανού

 

Ενας ακόμα

(+1)

Σκηνοθεσία: Ντένης Ηλιάδης

Ηθοποιοί: Ρις Γουέικφιλντ, Λόγκαν Μίλερ, Ασλεϊ Χίνσοου, Νάταλι Χολ

 

Τρεις φίλοι, φοιτητές, πηγαίνουν στο πιο hot πάρτι της χρονιάς, αυτό που ελπίζουν ότι θα τους μείνει αξέχαστο και θ’ αλλάξει τα πάντα στις ζωές τους. Μόνο που, εξαιτίας μια ηλεκτρομαγνητικής διαταραχής, τα πράγματα δεν θα εκτυλιχτούν όπως περιμένουν. Οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με τρομακτικά μεταφυσικά φαινόμενα, με τις αγωνιώδεις ανατροπές, τον θάνατο, αλλά και μια… διαφορετική εκδοχή του εαυτού τους. Κυριολεκτικά.

 

Ο Ντένης Ηλιάδης συνεχίζει την πορεία του στην Αμερική, μ’ ένα teen movie με αποχρώσεις επιστημονικής φαντασίας αλλά και υπαρξιακού ρομάντζου. Τοποθετώντας την ιστορία του στην ηλικία των περίπου 18, όταν η ζωή σου ούτως ή άλλως μοιάζει σαν να έχεις εγκλωβιστεί σε χρονοκάψουλα, διασκεδάζει αφάνταστα, τόσο με το να στήσει ένα ξέφρενο κινηματογραφικό πάρτι όσο και με το να βάλει τους ήρωές του ν’ αναμετρηθούν με τις πράξεις τους που μόλις προηγήθηκαν. Σ’ αυτό το πλαίσιο, η εμπειρία θα ήταν ακόμα πιο καθηλωτική εάν έφτανε σε μεγαλύτερα άκρα, ειδικά στο σαρκοφαγικό της φινάλε` αλλά ακόμα κι έτσι, φέρνει έναν ευπρόσδεκτο αέρα ιδιοσυγκρασιακής ελαφρότητας στην pop young adult σχολή.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Η μαγική ομπρέλα

(Saving Mr. Banks)

Σκηνοθεσία: Τζον Λι Χάνκοκ

Ηθοποιοί: Τομ Χανκς, Εμα Τόμσον, Κόλιν Φάρελ, Ρουθ Γουίλσον, Πολ Τζιαμάτι, Τζέισον Σουόρτσμαν

 

Μετά μία πολιορκία 20ετίας, ο Γουολτ Ντίσνεϊ προσκαλεί, το 1961, την Π.Λ. Τράβερς, τη συγγραφέα των ιστοριών τής Μέρι Πόπινς, στο στούντιό του στο Λος Αντζελες για να δουλέψουν μαζί και να δουν εάν μπορούν να συμφωνήσουν στην κινηματογραφική μεταφορά της ηρωίδας.

 

Η συνάντησή τους θα οδηγήσει σ’ ένα συμβόλαιο, αλλά και σε μια σχέση αντιπάθειας που δεν έσβησε ποτέ.

 

Φορτωμένη με μια βαριά μυθολογία γύρω από τα πραγματικά πρόσωπα που απεικονίζει, η ταινία μοιράζεται ανάμεσα στην προστατευτική και αφόρητη Π.Λ. Τράβερς στο Χόλιγουντ και στις αναμνήσεις από την παιδική της ηλικία στην αυστραλιανή έρημο, σημαδεμένες από τον γοητευτικό, αλκοολικό, τυχοδιώκτη πατέρα της.

 

Αυτά τα φλας μπακ μοιάζουν βγαλμένα από μια άλλη, ασύνδετη ταινία εποχής, η Εμα Τόμσον, παραδόξως, πέφτει συχνά στις παγίδες της καρικατούρας και το σενάριο δίνει ερεθίσματα για τους χαρακτήρες και τις σχέσεις τους, τα οποία όμως αφήνει ξεκρέμαστα.

 

Αυτό που μένει είναι μια παράξενη δόση ρεαλισμού, σαν πινελιά πάνω στην αγαπημένη παιδικότητα της Μέρι Πόπινς και της παράδοσης της Disney.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Μέλι

(Miele)

Σκηνοθεσία: Βαλέρια Γκολίνο

Ηθοποιοί: Τζασμίν Τρίνκα, Κάρλο Τσέκι, Λίμπερο ντε Ρέντζιο

 

Η Μιέλε, μελένια, το ψευδώνυμο της ηρωίδας στο φιλμ, έχει μια παράξενη δουλειά: προμηθεύει στα κρυφά, με ειδικά φάρμακα, τους ασθενείς που είναι αποφασισμένοι να βάλουν τέλος στη ζωή τους. Η Μιέλε είναι ακριβής, συνεπής και αποφεύγει κάθε ίχνος συναισθηματικής εμπλοκής με τους πελάτες της. Μέχρι τη στιγμή που θα γνωρίσει τον πολύ μεγαλύτερό της Γκριμάλντι, ο οποίος δεν έχει καμιά αρρώστια, παρά έναν υπέρογκο κυνισμό απέναντι στην ανοησία του κόσμου, από την οποία θέλει να γλιτώσει μια και καλή.

 

Πρώτη σκηνοθετική δουλειά τής πάντα αγαπημένης στην Ελλάδα Βαλέρια Γκολίνο, που έκανε την πρεμιέρα της στο «Ενα κάποιο βλέμμα» του Φεστιβάλ Κανών, το «Μέλι», με πρωταγωνίστρια την Τζασμίν Τρίνκα, είναι μια ταινία ευαίσθητη και σκληρή που καταπιάνεται με το θέμα της εκούσιας ευθανασίας. Υστερα από χρόνια ως πρωταγωνίστρια, η Γκολίνο αποδεικνύει ότι δεν σκηνοθετεί «διακοσμητικά», αλλά φιλόδοξα και τολμηρά, βγάζοντας από τους ήρωές της δύναμη και εγκεφαλικότητα, κοιτάζοντας κατάματα ένα θέμα με έντονο διάλογο και ψυχολογικές διακυμάνσεις. Μπορεί αυτή η πρώτη απόπειρα να έχει έναν «φοιτητικό» ενθουσιασμό, μια υπερπροσπάθεια για όμορφα πλάνα, για μουσικές, για τονισμένες λεπτομέρειες και γωνίες που δείχνουν ωραίες, αλλά ταυτόχρονα έχει δύναμη, προκαλεί συζήτηση, έχει μια πρωταγωνίστρια που δεν ξεχνιέται εύκολα και δίνει στην Γκολίνο άξια τον τίτλο της σκηνοθέτριας.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Επιστροφή στο ρινγκ

(Grudge Match)

Σκηνοθεσία: Πίτερ Σίγκαλ

Ηθοποιοί: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Σιλβέστερ Σταλόνε, Κιμ Μπέισινγκερ, Αλαν Αρκιν

 

Εχουν περάσει 30 χρόνια από τον τελευταίο τους αγώνα και οι εξηντάρηδες πρώην μποξέρ, ο Ρέιζορ και ο Κιντ, έχουν αφήσει ένα ματς στη μέση, μαζί κι ανοιχτούς λογαριασμούς. Η ανάγκη για χρήματα (των ηρώων, για να μην πούμε των ηθοποιών) τους οδηγεί στο να δεχτούν να παίξουν μία τελευταία ρεβάνς. Μόνο που θα πρέπει να ξαναπροπονηθούν από την αρχή, να χάσουν κοιλιές και πιασίματα, να πάρουν μέρος στην κοινή διαφημιστική καμπάνια, ενώ δεν θέλουν να βλέπουν ο ένας τον άλλο, και να λύσουν, στην πορεία, και τα προσωπικά τους προβλήματα με αιτία, φυσικά, μια γυναίκα.

 

Και το ερώτημα είναι: καλά ο Σταλόνε, ο οποίος ωστόσο έχει χτίσει ένα θρύλο με τον «Ρόκι» που δεν θα σβήσει ποτέ, αλλά ο Ντε Νίρο ποια ανάγκη έχει για να δεχτεί να παίξει σ’ αυτήν την ταινία, την οποία με δυσκολία βλέπει κανείς, μια και δεν έχει ούτε σενάριο ούτε σασπένς, είναι κακόγουστη, άξεστη, βαρετή και η μόνη της ατραξιόν, εκτός από την όμορφα μεγαλωμένη Κιμ Μπέισινγκερ, είναι το πρόσωπο του Σταλόνε, με το οποίο τρέχει κάτι σοβαρό πια, και η ολοστρόγγυλη μπάκα που ο Ντε Νίρο επιδεικνύει συχνά πυκνά για να προκαλέσει γέλιο; Γιατί αυτή η ταινία δεν είναι καν μια σάτιρα του Ρόκι Μπαλμπόα και του Τζέικ ΛαΜότα. είναι απλώς μια κακομοίρικη δικαιολογία για μια αφίσα με μεγάλα ονόματα.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Μπελ και Σεμπάστιαν, δυο αχώριστοι φίλοι

(Belle et Belle et Sébastien)

Σκηνοθεσία: Νικολά Βανιέ

Ηθοποιοί: Φελίξ Μπουσιέ, Τσέκι Κάριο, Μαργκό Σατελιέ

 

Ο μικρός Σεμπαστιάν ζει σ’ ένα χωριό στις Γαλλικές Αλπεις, στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής κι ενώ η αντίσταση αγωνίζεται μέσα στα ίδια δάση όπου το αγόρι παίζει και περιπλανιέται κάθε μέρα. Μοναχικός και μελαγχολικός, θα βρει πιστή φιλία στην Μπελ, ένα αγριόσκυλο με χρυσή καρδιά.

 

Να μη συγχέεται με το αγαπημένο σκοτσέζικο συγκρότημα! Το κλασικό μπεστ σέλερ της Σεσίλ Ομπρί, ύστερα από τηλεοπτική σειρά, διασκευάζεται και σε κινηματογραφική ταινία, με την ίδια τρυφερότητα και απλοϊκότητα. Η φύση, τα χιονισμένα βουνά και το βγαλμένο από ζωγραφιές χωριό των ηρώων φιλοξενούν ένα γλυκύτατο παραμύθι, όπου το καλό νικά και η αγάπη υπερπηδά όλα τα εμπόδια. Σε συνδυασμό με πανέμορφους πρωταγωνιστές, με ροδοκόκκινα μάγουλα και μια ανεπανάληπτη σκυλίτσα, η ταινία προσφέρεται για παραδοσιακή παιδική ψυχαγωγία.

 

Scroll to top