03/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κρίση αλά ιταλικά

Θα μπορούσε να είχε γυριστεί και για την Ελλάδα το «Ζήτω η Ελευθερία!» του Ρομπέρτο Αντό. Κομεντί και θρίλερ μαζί, με την απλότητα και γλυκύτητα του Φρανκ Κάπρα, έχει κι ένα μεγάλου ατού: τον Τόνι Σερβίλο σε διπλό ρόλο.
      Pin It

Θα μπορούσε να είχε γυριστεί και για την Ελλάδα το «Ζήτω η Ελευθερία!» του Ρομπέρτο Αντό. Κομεντί και θρίλερ μαζί, με την απλότητα και γλυκύτητα του Φρανκ Κάπρα, έχει κι ένα μεγάλου ατού: τον Τόνι Σερβίλο σε διπλό ρόλο

 

Της Λήδας Γαλανού

 

Ζήτω η Ελευθερία!

(Viva la Libertà)

Σκηνοθεσία: Ρομπέρτο Αντό

Ηθοποιοί: Τόνι Σερβίλο, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Βαλέριο Μαστραντρέα

 

Στην Ιταλία του σήμερα (σχεδόν), ο Ενρίκο Ολιβέρι, γενικός γραμματέας του σοσιαλιστικού κόμματος της αντιπολίτευσης, βρίσκεται στο μεταίχμιο του να κατακτήσει τη λαϊκή ψήφο: η μεγάλη ευθύνη της προοπτικής της ανάληψης της εξουσίας τον τρομοκρατεί, τον βυθίζει σε κατάθλιψη και τον αναγκάζει να εξαφανιστεί από προσώπου γης – στην πραγματικότητα, στο σπίτι μιας παλιάς αγάπης του στο Παρίσι.

 

Ο πιστός σύμβουλός του και η σύζυγός του, προκειμένου ν’ αποφευχθεί η κρίση, στρατολογούν στη θέση του τον δίδυμο αδελφό του, Τζιοβάνι, ολόιδιο εμφανισιακά, διαμετρικά αντίθετο πολιτικά. Ο Τζιοβάνι είναι ένας διπολικός φιλόσοφος, αλλά απόλυτα ειλικρινής με τους πολίτες, μαγνητικός ομιλητής, απελευθερωμένος ηθικά και κοινωνικά, με λίγα λόγια ο ιδανικός ηγέτης της παράταξης!

 

Με βάση δικό του μυθιστόρημα, ο Ρομπέρτο Αντό σκηνοθετεί την πολιτική σάτιρα της εποχής μας. Η Ιταλία της ταινίας θα μπορούσε να είναι η Ελλάδα, ή και οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα που γνωρίζει οικονομική αναστάτωση και πολιτική αδυναμία. Με εξαιρετικό όπλο την παρουσία και την ερμηνεία τού («Il Divo», «Η Τέλεια Ομορφιά») Τόνι Σερβίλο εις διπλούν, το φιλμ διακωμωδεί εύστοχα τα σύγχρονα διλήμματα, προτείνοντας και λύση: την ευθύτητα και το θάρρος. Ακολουθώντας συχνά τον ρυθμό του πολιτικού θρίλερ, ακόμα περισσότερο της ανάλαφρης κομεντί με ουσία στα θεμέλιά της, η ταινία θυμίζει τον «Ανθρωπο με το Σιδηρούν Προσωπείο» με… σοσιαλιστική περιβολή, το «La Vita E Bella» με καίριο προβληματισμό, τις ταινίες του Φρανκ Κάπρα σε απλότητα και γλυκύτητα, έναν πολιτικό στοχασμό σε εύπεπτη συσκευασία.

 

…………………………………………………………………………………………..

 

Captain America 2: Ο Στρατιώτης του Χειμώνα

(Captain America: The Winter Soldier)

Σκηνοθεσία: Αντονι Ρούσο, Τζο Ρούσο

Ηθοποιοί: Κρις Εβανς, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Αντονι Μάκι, Σεμπάστιαν Σταν, Ρόμπερτ Ρέντφορντ

 

 

Ο Στιβ Ρότζερς – ο ανανεωμένος και αγαπημένος προστάτης της Αμερικής, Captain America – ζει ήσυχα στη Ουάσινγκτον, απόλυτα προσαρμοσμένος πια στη σύγχρονη πραγματικότητα. Οταν, ωστόσο, η SHIELD βρεθεί υπό απειλή, θα κάνει ό,τι χρειαστεί για να διασώσει τους «καλούς» και να τσακώσει τους «κακούς», με τη βοήθεια του Falcon και της Μαύρης Χήρας Νατάσα Ρομανόφ.

 

Εχοντας καταπιαστεί με τη μετάβαση του Στιβ Ρότζερς από το ρετρό στο σήμερα, με όσα διασκεδαστικά αυτή συνεπάγεται, στο πρώτο «Captain America» και στους «Εκδικητές», το σίκουελ μοιάζει ελεύθερο να αναπτύξει δημιουργικά μια κομιξική ταινία δράσης, από την οποία δεν λείπουν το απολαυστικό θέαμα, οι ανατροπές και το χιούμορ. Μια βαθιά σεναριακή έκπληξη, δημιουργικές σκηνές δράσης, εκλεπτυσμένοι κωμικοί διάλογοι (για υπερηρωική περιπέτεια μιλώντας), έμφαση στους δεύτερους ρόλους (με επικεφαλής τον Ρέντφορντ), ένας ιδανικά συμβατικός πρωταγωνιστής και μια πιπεράτη, εκρηκτική Σκάρλετ Τζοχάνσον, συνθέτουν μια ταινία που απευθύνεται στους fans και δεν θα τους προδώσει. Μη φύγετε πριν ολοκληρωθούν οι τίτλοι τέλους, ακολουθεί μια επιπλέον μικρή και απολαυστική σκηνή, σκηνοθετημένη από τον Τζος Γουίντον των «Avengers».

 

…………………………………………………………………………………………………..

 

Το Ακρωτήρι της Βίας

(Zulu)

Σκηνοθεσία: Ζερόμ Σαλ

Ηθοποιοί: Φόρεστ Γουίτακερ, Ορλάντο Μπλουμ

 

 

Στη σημερινή Κέιπ Τάουν, δυο αστυνομικοί συνεργάζονται για να διαλευκάνουν τον ύποπτο θάνατο δυο νεαρών γυναικών. Ο ένας, ο Αλι, ως παιδί, είδε την οικογένειά του να αφανίζεται από την κυβέρνηση του Απαρτχάιντ. Ο άλλος, ο Μπράιαν, λευκός, μεγάλωσε μέσα στο σύστημα αλλά θεωρεί ότι ο ρατσισμός είναι μέρος του παρελθόντος στην κοινωνία τους. Οι δυο άντρες θ’ αντιμετωπίσουν επικίνδυνες συμμορίες, φονικά ναρκωτικά, αλλά και τα φαντάσματα μιας βίαιης κοινωνίας που μοιάζουν να είναι ακόμα ολοζώντανα στη Νότια Αφρική.

 

Σκηνοθέτης του «Largo Winch», σεναριογράφος του «Τourist», ο Ζερόμ Σαλ είναι ικανός στο να χτίζει ένταση, αλλά δυστυχώς δεν αρκείται σ’ αυτό. Εμπλέκοντας στο σενάριό του το στοιχείο της Νότιας Αφρικής δημιουργεί απαιτήσεις (σε συνδέσεις, σε πλοκή, σε σχολιασμό) που ποτέ δεν απαντώνται, μένοντας με μια αστυνομική περιπέτεια που δεν είναι καν ιδιαίτερα πρωτότυπη ή συναρπαστική. Τουλάχιστον οι δυο πρωταγωνιστές αυξάνουν λίγο το ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν στην οθόνη.

 

Scroll to top