27/01/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο σημαιάκι του κόρνερ

      Pin It

Της Βένας Γεωργακοπούλου

 

- Τα παιδία παίζει. Εδώ δεν έχει μία και χρωστάει δεξιά κι αριστερά σε θεσμούς επίσημους με τη βούλα, κι αυτός κάθεται και σχεδιάζει καινούργιους. Για να αφήσει το στίγμα του. Μην ανησυχεί. Το άφησε κιόλας.

 

- Στον Κώστα Τζαβάρα αναφέρομαι προφανώς. Δεν πρόλαβε να καταργήσει το ΕΚΕΒΙ, γιατί σε καιρούς κρίσης πρέπει, δήθεν, να κάνουμε οικονομίες και να κόβουμε τους άχρηστους οργανισμούς, δηλαδή το βιβλίο -τι ολέθριος συμβολισμός, θεέ μου!- και ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει νέο θεσμό, και, μάλιστα, σε τομέα που είναι ήδη υπερκαλυμμένος. Ενα παραφεστιβάλ Επιδαύρου. Ανταγωνιστικό με το υπάρχον, που του ξινίζει. Πάλι καλά, που δεν ετοιμάζει και παραεθνικό θέατρο και παραφεστιβάλ Θεσσαλονίκης, και πάει λέγοντας.

 

- Τι νομίζει ο κ. Τζαβάρας; Οτι τα νέα φεστιβάλ γίνονται με αέρα κοπανιστό; Οτι το όραμα του Κώστα Γεωργουσόπουλου για μια άλλη Επίδαυρο θα γίνει με το λυχνάρι του Αλαντίν; Δεν θέλει εξειδικευμένους υπαλλήλους, ταξίδια, επαφές, γραφεία, μπάτζετ; Ετσι θά 'ρθουν οι ξένοι θίασοι στην Ελλάδα, χωρίς λεφτά, για τα ωραία μας τα μάτια; Εκτός κι αν περιοριστεί στους ντόπιους ο κ. Γεωργουσόπουλος, αυτούς που τα έβαζαν τόσα χρόνια με τον Λούκο. Τα δικά του παιδιά, που δεν ασχημονούν με το αρχαίο δράμα. Αλλά κι αυτά θα θέλουν το κατιτίς τους, έχουν δει προϋπολογισμούς τα μάτια μας, κι ας φοράγαν όλοι οι ήρωες χλαμύδες και κοθόρνους.

 

- Μακάρι, πάντως, να μείνει στους παραπάνω. Να τους περιμαζέψει, να τους δώσει στέγη, να μείνει το Φεστιβάλ Επιδαύρου ελεύθερο, επιτέλους. Χωρίς συμβιβασμούς. Να βάλει ο Λούκος μέσα και όπερα και μπαλέτο και ξένο θέατρο. Και από αρχαίο δράμα μόνο ό,τι αξίζει τον κόπο.

 

- Μάλλον, όμως, λάθος υπολογισμούς κάνουν εκεί στο ΥΠΠΟ αν νομίζουν ότι με ένα νέο φεστιβάλ αρχαίου δράματος στην Επίδαυρο θα καθαρίσουν το είδος από μοντερνιές και σκηνοθετικές παρεμβάσεις. Λίγο να διαβάζεις εφημερίδες και να παρακολουθείς τι γίνεται στον έξω κόσμο (κάτι που ο Λούκος κάνει και με το παραπάνω, για τους φωστήρες του υπουργείου δεν ξέρω) βλέπεις ότι δεν υπάρχουν και πολλά ανεβάσματα αρχαίου δράματος που να είναι σεβαστικά. Τα περισσότερα είναι διασκευές, πειραγμένα, μεταμοντέρνα, φερμένα στο σήμερα, σχολιασμένα. Υπάρχει μεγαλύτερη έκφραση αγάπης προς το είδος; Θα δυσκολευτεί πολύ ο κ. Γεωργουσόπουλος να βρει παραστάσεις που δεν θα τις σκυλόβριζε από τη στήλη του στα «Νέα».

 

- Εκτός κι αν φέρουν τίποτα ερασιτεχνικές ομάδες από φοιτητές κλασικής φιλολογίας. Εκεί να δείτε ουρές που θα γίνουν στην Επίδαυρο…

 

- Το πιο σίγουρο, πάντως, είναι ότι το παραπάνω όραμα δεν θα γίνει πραγματικότητα. Θα ναυαγήσει γρήγορα ή θα εκφυλιστεί εξίσου γρήγορα. Εχει και το Θεατρικό Μουσείο να σώσει και να εκσυγχρονίσει και να του εξασφαλίσει κονδύλια ο κ. Γεωργουσόπουλος. Που να τα προλάβει όλα.

 

- Στο μεταξύ, όμως, ο αρμόδιος για θέματα πολιτισμού στην κυβέρνηση, ανεύθυνος και πεισματάρης, φθείρει με ανταρτοπόλεμο τον σημαντικότερο καλλιτεχνικό θεσμό στη χώρα. Σαν άλλος συντεχνίτης, στρέφεται εναντίον του κοινωνικού συνόλου. Διότι, κάποιος θα έπρεπε να τον έχει ενημερώσει για το πόσο αγάπησε το κοινό και η καλλιτεχνική κοινότητα το Ελληνικό Φεστιβάλ του Λούκου. Πάλι, δεν ξέρω, θα σας γελάσω. Μπορεί και να μην είχε υποπέσει στην αντίληψή τους.

 

Scroll to top