08/05/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πολιτικό σινεμά με κέντρο τον άνθρωπο

Συγκροτημένος και συγκρατημένος ο Γιάννης Σακαρίδης καταφέρνει στο «Wild Duck» να χειριστεί δύσκολα θέματα, σαν τις τηλεφωνικές υποκλοπές και τις παρανομίες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, με μια χαμηλών τόνων, πυκνή και εγκεφαλική κινημα- τογραφική ατμόσφαιρα.
      Pin It

Συγκροτημένος και συγκρατημένος ο Γιάννης Σακαρίδης καταφέρνει στο «Wild Duck» να χειριστεί δύσκολα θέματα, σαν τις τηλεφωνικές υποκλοπές και τις παρανομίες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, με μια χαμηλών τόνων, πυκνή και εγκεφαλική κινημα- τογραφική ατμόσφαιρα

 

Της Λήδας Γαλανού

 

Wild Duck

σκηνοθεσία: Γιάννης Σακαρίδης

ηθοποιοί: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Θέμις Μπαζάκα, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Ηλίας Λογοθέτης, Γιάννης Στάνκογλου

 

Ο Δημήτρης είναι ένας 35άρης μηχανικός τηλεπικοινωνιών στην Αθήνα – η κρίση τον ωθεί σε άλλες λύσεις για βιοπορισμό κι έτσι αναλαμβάνει να διαλευκάνει μυστικά μια υπόθεση υποκλοπών. Η έρευνά του θα τον οδηγήσει σ’ ένα κλειστό διαμέρισμα πολυκατοικίας που κρύβει ένα επικίνδυνο μυστικό και στη γυναίκα τού πάνω ορόφου που πάσχει από καρκίνο, αλλά αντιμετωπίζει τη ζωή με αποφασιστικότητα.

 

Ο Γιάννης Σακαρίδης σκηνοθετεί την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία (με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο), με την κινηματογραφική ωριμότητα που έχει κερδίσει δουλεύοντας μια εικοσαετία σχεδόν στο σινεμά, ως μοντέρ. Επιλέγοντας τη φόρμα του υπαρξιακού θρίλερ, καταπιάνεται μ’ ένα θέμα πολιτικό κι επίκαιρο, την παράνομη δράση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, προσεγγίζοντάς το όμως μέσα από το διαπροσωπικό πρίσμα.

 

Η ταινία, με την αέρινη, μελαγχολική φωτογραφία του Γιαν Φόγκελ, την jazzy μουσική του Χρήστου Παπαγεωργίου και, κυρίως, τη σκηνοθετική συγκρότηση και αυτοσυγκράτηση, χτίζει μια χαμηλών τόνων, πυκνή κι εγκεφαλική ατμόσφαιρα, σε μια «επιλεκτική» Αθήνα με διαφορετικό προφίλ. Ο ήρωάς του, ένας νέος άντρας σε αναζήτηση προσωπικής εξιλέωσης, βρίσκει φωτογενή και ευαίσθητη ενσάρκωση στον Αλέξανδρο Λογοθέτη και η Θέμις Μπαζάκα πλουτίζει τον καλογραμμένο δεύτερο αλλά καθοριστικό ρόλο της. Κι αν σεναριακά το φινάλε της ταινίας είναι αταίριαστα αδύναμο, η λεπτότητα του βλέμματος του Σακαρίδη και η τρυφερότητα των σχέσεων που εξερευνά χτίζουν ένα ενδιαφέρον διαρκείας.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Ανυπόφοροι γείτονες

(Bad neighbors)

σκηνοθεσία: Νίκολας Στόλερ

ηθοποιοί: Σεθ Ρόγκεν, Ρόουζ Μπερν, Ζακ Εφρον, Ντέιβ Φράνκο

 

Ο Μακ και η Κέλι είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι που μεγαλώνει το νεογέννητο μωρό του: πριν από πολύ λίγα χρόνια, οι δυο τους ήταν πιο περιπετειώδεις τύποι, ξενυχτούσαν και διασκέδαζαν ξένοιαστα, αλλά η ζωή τους έχει αλλάξει. Και πρόκειται ν’ αλλάξει ακόμα περισσότερο, όταν στο γειτονικό τους σπίτι εγκαθίσταται μια πανεπιστημιακή αδελφότητα, γεμάτη φασαριόζους φοιτητές με Βίβλο την καλοπέραση, αποφασισμένοι να διοργανώσουν το πιο εκρηκτικό, θεαματικό πάρτι στην Ιστορία. Οι γείτονες μετατρέπονται γρήγορα σε εχθρούς και η καθημερινή τους μάχη θ’ αποδείξει ποιος θα είναι ο νικητής: η ενήλικη ωριμότητα ή η νεανική εξαλλοσύνη;

 

Οι παραγωγοί τού «This is the end» επιτίθενται στην οθόνη και στους θεατές τους με χαρακτηριστικά κάφρικο, τολμηρό, απολαυστικά απενοχοποιημένο χιούμορ. Ο Σεθ Ρόγκεν και ο Ζακ Εφρον δημιουργούν δύο αντιπάλους με εξαιρετική χημεία (οι κοιλιακοί του δεύτερου δεν βλάπτουν καθόλου τη συνολική εικόνα) και οι κολεγιακές, «αγορίστικες» πλάκες είναι ακαταμάχητες. Αν αναζητάτε μια λεπτή, διακριτική κωμωδία, ψάξτε λίγο περισσότερο. Αν έχετε όρεξη για δυνατό γέλιο και ξέφραγη διασκέδαση, αυτή είναι η ταινία σας.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Βόλτα με τον Μολιέρο

(Alceste à bicyclette)

σκηνοθεσία: Φιλίπ Λε Γκε

ηθοποιοί: Φαμπρίς Λουκινί, Λαμπέρ Γουιλσόν, Μάγια Σάνσα

 

Ο Σερζ Τανέρ, διάσημος ηθοποιός, αποτραβιέται από το επάγγελμα, απογοητευμένος από την απατηλή λάμψη της δημοσιότητας και ζει ως ερημίτης σ’ ένα σπίτι στη γαλλική ακτή του Ατλαντικού. Εκεί θα τον βρει ο δημοφιλής τηλεπαρουσιαστής Γκοτιέ Βαλένς και θα προσπαθήσει να τον πείσει να επιστρέψει στο σανίδι με τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου. Η συμφωνία τους είναι να κάνουν πρόβα για πέντε μέρες κι αν ο Σερζ νιώσει ότι αξίζει τον κόπο, να δεχτεί.

 

Σε μια χαριτωμένη στιγμή έμπνευσης, ο σκηνοθέτης των «Γυναικών του τελευταίου ορόφου» συνδέει το κείμενο του Μολιέρου μ’ έναν σύγχρονο, φοβισμένο μισάνθρωπο ως κεντρικό του ήρωα. Οι δύο πρωταγωνιστές προσφέρουν απολαυστικές ερμηνείες μέσα σ’ ένα πανέμορφο φυσικό ντεκόρ, πέρα όμως από το βασικό της εύρημα, η ταινία είναι τόσο φορμαλιστική, επιτηδευμένη και μονοδιάστατη που δύσκολα θα κρατήσει τον μη Γάλλο θεατή που, επιπλέον, θα χάσει το παιχνίδι του σεναρίου με το θεατρικό κείμενο.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


Βαλς για τη Μόνικα

(Monica Z)

σκηνοθεσία: Περ Φλι

ηθοποιοί: Εντα Μάγκνασον, Σβέριρ Γκούντνασον, Κιελ Μπέργκβιστ

 

Δραματοποιημένη εξιστόρηση της ζωής της Μόνικα Ζέτερλουντ, της λαμπερής τζαζίστριας από τη Σουηδία που δοκίμασε την τύχη της στη Νέα Υόρκη για να βρει, τελικά, την επιτυχία πίσω στη γενέτειρά της. Η άνοδος και η πτώση μια σημαντικής φιγούρας της μουσικής δίνουν τον σκελετό για την εξερεύνηση μιας τραυματισμένης, αλλά συναρπαστικής γυναίκας. Η Εντα Μάγκνασον και η μουσική του ’60 είναι τα ελκυστικότερα στοιχεία μιας συμβατικής κινηματογραφικής βιογραφίας, ιδιαίτερα φωτογενούς και γοητευτικής λόγω, κυρίως, της εποχής του περιγράφει και των θαυμάσιων ακουσμάτων της, με την εξαιρετική φωνή της πρωταγωνίστριας.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Η άλλη γυναίκα

(The other woman)

σκηνοθεσία: Νικ Κασσαβέτης

ηθοποιοί: Κάμερον Ντίαζ, Λέσλι Μαν, Κέιτ Απτον, Νίκολαϊ Κόστερ-Γουόλνταου, Ντον Τζόνσον

 

Η Κάρλι είναι ευτυχισμένη με τον νέο της φίλο, τον υπέροχο, σέξι και τρυφερό Μαρκ, μέχρι που θα γνωρίσει… τη σύζυγό του, την Κέιτ! Οι δύο γυναίκες θα συνδεθούν με μια απρόσμενη φιλία που θα δυναμώσει ακόμα περισσότερο μόλις διαπιστώσουν ότι ο Μαρκ κερατώνει και τις δύο με τη νεαρή και ζουμερή Αμπερ.

 

Ο Νικ Κασσαβέτης ξεχνά την quirky ανεξάρτητη κινηματογραφική ιστορία του μπροστά σε μια προβλέψιμη, σαχλή κι ανέμπνευστη ρομαντική κωμωδία. Κεντρικό πλεονέκτημα (και μοναδικό) της ταινίας, το φωτογενές καστ της που περιλαμβάνει κάτι για κάθε γούστο: από τον Νίκολαϊ Κόστερ-Γουόλνταου με το ασυγκράτητο σεξαπίλ τού Τζέιμι του «Game of Thrones», μέχρι την ακτινοβόλο γλυκύτητα της Λέσλι Μαν, το συγκλονιστικό σώμα και κοριτσίστικο χιούμορ της Κάμερον Ντίαζ και τα πλούσια ελέη της Κέιτ Απτον.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Στο νήμα

σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Παπανικολάου, Εμιλυ Γιαννούκου

 

Με την κάμερα να παρατηρεί από απόσταση αναπνοής, το ντοκιμαντέρ καταγράφει τις ημέρες και τη δράση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, από την προεκλογική εκστρατεία του 2012 μέχρι το κλείσιμο της ΕΡΤ έναν χρόνο αργότερα.

 

Σε προεκλογική περίοδο συναντά το κοινό την ταινία και σήμερα, ένα ζωντανό και φρέσκο ντοκιμαντέρ που, ωστόσο, δεν διαπερνά την εικόνα του Αλέξη Τσίπρα που ήδη προσλαμβάνουμε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ούτε ανάθεση, αλλά ούτε και εξερεύνηση, φιλικά προσκείμενη αλλά όχι στρατευμένη, η ταινία είναι μια καλοπροαίρετη χαρτογράφηση μιας προσωπικότητας που μάλλον είναι συναρπαστική… αλλά δεν φαίνεται: το ντοκιμαντέρ καταγράφει τις μέρες του Αλέξη Τσίπρα, χάνοντας την ευκαιρία να απεικονίσει το αληθινό προφίλ του, να δείξει μια πολιτική φιγούρα ως πολυδιάστατη και σύνθετη και παραμένει σε μια κοντινή καταγραφή χωρίς αιχμή.

 

Scroll to top