14/05/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά με τον συνδυασμό «Πειραιάς Νικητής»

«Φιλοδοξία μας να κάνουμε τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης»

«Προέρχομαι από τον χώρο της Κεντροαριστεράς, αλλά δεν έχω υπάρξει ποτέ κομματάρχης» τονίζει ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης.
     
Pin It

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ«Προέρχομαι από τον χώρο της Κεντροαριστεράς, αλλά δεν έχω υπάρξει ποτέ κομματάρχης» τονίζει ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης. Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Πειραιάς Νικητής» καλεί τον κ. Μιχαλολιάκο, ο οποίος «δεν γνωρίζει τι σημαίνει μεροκάματο και τα μόνα του ένσημα είναι αυτά που κόλλησε από νέος στο κόμμα του, να απολογηθεί». Εκφράζει τη φιλοδοξία του να καταστεί ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και της Ευρώπης, διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, καταθέτει προτάσεις για την καταπολέμηση της ανεργίας, διαχωρίζει τη φίλαθλη ιδιότητα από εκείνη του ψηφοφόρου, εκφράζει την πεποίθησή του ότι θα βρίσκεται στον δεύτερο γύρο και δηλώνει ότι «ήδη επεξεργαζόμαστε το σχέδιο των πρώτων 100 ημερών».

 

«Θα απαιτήσουμε τη διεύρυνση συμμετοχής του δήμου στη διοίκηση του ΟΛΠ ώστε η παρέμβασή μας να είναι ισχυρή στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πόλης

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον Φώτη Παπούλια

 

• Κύριε Μώραλη, ένας δήμος διοικείται όπως μια ΠΑΕ ή η Super League;

 

Η διοίκηση ενός δήμου στηρίζεται σε δημοκρατικές διαδικασίες και κυρίως στη λογοδοσία απέναντι στους πολίτες κάθε πόλης. Ως δήμαρχος είσαι εκλεγμένος, υπάρχει ένα εκλεγμένο δημοτικό συμβούλιο που λαμβάνει αποφάσεις, οι πολίτες σε κρίνουν ανά πάσα στιγμή και σίγουρα στο τέλος της πενταετίας. Οπότε η διοίκηση ενός δήμου είναι διαφορετική από τη διοίκηση μιας ΠΑΕ ή της Super League. Αλλά μπορείς να μεταφέρεις στη δημόσια διοίκηση την εμπειρία και τεχνογνωσία από τον ιδιωτικό τομέα. Την ομαδική δουλειά, την προσήλωση σε στόχους, την παραγωγή αποτελέσματος προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.

 

• Επιμένετε ότι ο Πειραιάς κοιτάει στη θάλασσα. Ποιο μοντέλο διοίκησης θα εφαρμόσετε αν εκλεγείτε;

 

Ξέρετε, η πρώτη συνάντηση που πραγματοποίησα ως υποψήφιος δήμαρχος ήταν με τους εργαζόμενους στο λιμάνι. Οι ίδιοι εργαζόμενοι μου μετέφεραν την αγωνία τους για το μέλλον του Πειραιά, αλλά και την ελπίδα και την προσδοκία τους ο Πειραιάς να κοιτάξει και πάλι προς τη θάλασσα. Και αυτό γιατί ο Πειραιάς ανέκαθεν αντλούσε τη δύναμή του από τη θάλασσα και την παραγωγική δραστηριότητα που προέκυπτε από αυτή. Και δεν προέκυπτε μόνο παραγωγική δραστηριότητα, αλλά και ένα σημαντικό κοινωνικό μέρισμα που αναδιανεμόταν στους Πειραιώτες. Συνεπώς φιλοδοξία μας είναι να καταστήσουμε τον Πειραιά, από προβλήτα που θεωρείται σήμερα, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και της Ευρώπης. Αν τα καταφέρουμε, στο τέλος της πενταετίας κερδισμένος θα είναι κάθε άνεργος του Πειραιά και φυσικά οι εργαζόμενοι του Πειραιά. Από εκεί και πέρα είμαστε μια παράταξη δημοκρατική, ενωτική, στηριζόμενη σε δημοκρατικές και προοδευτικές αξίες. Εχουμε πρόγραμμα, θέσεις, στόχους, αλλά πιστεύουμε στη δημόσια διαβούλευση πριν από τη λήψη της όποιας απόφασης. Αντίθετα με τον κ. Μιχαλολιάκο, που διοικεί με κλειστά συστήματα και οικογενειακές ομάδες, εμείς θα προτάξουμε ένα μοντέλο συμμετοχικής δημοκρατίας και δημόσιου διαλόγου. Ο Πειραιάς έχει κουραστεί και πληγωθεί, από εγωιστικές συμπεριφορές και την αυταρχική και, σε πολλές περιπτώσεις, ηγεμονική διοίκηση του σημερινού δημάρχου.

 

• Η ανεργία στον δήμο σας, ειδικά στους νέους, είναι υψηλή. Αρκεί μόνο, όπως επιμένετε, η ναυτιλία για να μειωθεί;

 

Κάθε σπίτι στον Πειραιά έχει και έναν άνεργο. Σε πολλές γειτονιές η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο. Για την αντιμετώπισή της απαιτούνται πολλές και παράλληλες δράσεις. Εμείς λέμε να καταστεί ο Πειραιάς Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο. Και δεν το λέμε τυχαία, καθώς υπάρχουν μελέτες οι οποίες αποδεικνύουν ότι αν επιστρέψει η παραγωγική δραστηριότητα που σχετίζεται με τη ναυτιλία θα δημιουργηθούν εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Δεν μένουμε στη ναυτιλία μόνο. Μιλάμε για την ανάγκη ο Πειραιάς να γίνει κέντρο υποδοχής της κρουαζιέρας και οι τουρίστες να μη βλέπουν τον Πειραιά ως πέρασμα, αλλά ως προορισμό. Μιλάμε επίσης για την ανάγκη να συμμετάσχει ο δήμος σε προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και προώθησης ανέργων σε ναυτικά επαγγέλματα.

 

• Υπονοείτε ένα φτηνό εργατικό δυναμικό στην υπηρεσία του ναυτιλιακού κεφαλαίου;

 

Σε καμία περίπτωση. Οι Ελληνες ναυτικοί έχουν το καλύτερο όνομα στη διεθνή ναυτιλία και με τη διεθνή συμφωνία για τα δικαιώματα των ναυτικών, που τέθηκε πρόσφατα σε ισχύ, αποθαρρύνεται πλέον η πρόσληψη φτηνού εργατικού δυναμικού από τρίτες χώρες. Ετσι ανοίγονται περισσότερες ευκαιρίες για τους Ελληνες ναυτικούς.

 

• Λουκέτα στους εμπορικούς δρόμους της πόλης. Πώς θα παρέμβετε στην οικονομία της;

 

Πολλά λουκέτα! Η οικονομική κρίση βρήκε τον Πειραιά απροετοίμαστο και τη σημερινή δημοτική αρχή να μένει απλός παρατηρητής, «να νίπτει τας χείρας της» ως άλλος Πόντιος Πιλάτος. Εχουμε σχέδιο για την αναζωογόνηση της αγοράς του Πειραιά. Σε αυτό θα συμβάλει τόσο η στόχευσή μας να αποτελέσει τουριστικό προορισμό, όσο και ένα εκτεταμένο σχέδιο αστικής ανάπλασης της πόλης με στόχο αυτή τη φορά ο Πειραιάς να αποτελέσει προορισμό για το σύνολο της Αττικής. Ακριβώς όπως ήταν παλιότερα, όπου οι κάτοικοι της Αθήνας κατέβαιναν στον Πειραιά για τα ψώνια τους. Θα αναβαθμίσουμε την Κυριακάτική Αγορά του Πειραιά, που προσελκύει κάθε εβδομάδα πλήθος κατοίκων και επισκεπτών, θα δημιουργήσουμε μια σύγχρονη αγορά στο εμπορικό τρίγωνο του λιμανιού (Φίλωνος-Γούναρη-Ακτή Μιαούλη) με έμφαση στο λιανεμπόριο και στα παραδοσιακά προϊόντα και σχεδιάζουμε τη δημιουργία μιας στεγασμένης αγοράς τροφίμων που θα εξυπηρετεί όλους τους Πειραιώτες. Τέλος, εξετάζουμε τη μείωση των δημοτικών τελών με στόχο την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων.

 

• Κατηγορείστε για «αχυράνθρωπος» του κ. Μαρινάκη, ο κ. Μιχαλολιάκος σας αποκάλεσε «υπάλληλο»…

 

Είναι τιμή μου που έχω εργαστεί στη ζωή μου, όπως εκατομμύρια άλλοι Ελληνες. Αντίθετα, αυτός που πρέπει να απολογηθεί είναι ο κ. Μιχαλολιάκος ο οποίος δεν έχει εργαστεί στη ζωή του, δεν γνωρίζει τι σημαίνει μεροκάματο και τα μόνα του ένσημα είναι αυτά που κόλλησε από νέος στο κόμμα του.

 

Ο κ. Μαρινάκης σε πρόσφατη συνέντευξή του χαρακτήρισε τον νυν δήμαρχο «παλαιοκομματικό, ψεύτη κομματάρχη». Γιατί εσείς να διαφέρετε, με δεδομένο ότι έλκετε την πολιτική καταγωγή σας από το ΠΑΣΟΚ;

 

Ναι, προέρχομαι από τον χώρο της Κεντροαριστεράς, αλλά δεν έχω υπάρξει ποτέ κομματάρχης. Επέλεξα όμως άλλον δρόμο. Εργάστηκα, απέκτησα εμπειρίες, γνώσεις και όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να προσφέρω, έθεσα υποψηφιότητα για τον Πειραιά. Δεν περιμένω να ζήσω την οικογένειά μου από την πολιτική, όπως και δεν πρόκειται να ερωτευτώ την καρέκλα του δημάρχου. Η πολιτική για μένα, παρά την κινητικότητα των ημερών, εξακολουθεί να είναι μια ρομαντική ιστορία προσφοράς προς τους συμπολίτες σου.

 

• Γιατί πιστεύετε ότι οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού είναι σχεδόν υποχρεωμένοι να ψηφίσουν τον συνδυασμό «Πειραιάς Νικητής»;

 

Ποτέ δεν ισχυριστήκαμε κάτι τέτοιο. Το αντίθετο θα έλεγα. Από την πρώτη στιγμή αποσυνδέσαμε την όποια ανάμειξη του Ολυμπιακού με την πολιτική.

 

• Τάσσεσθε κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, ουσιαστικά στρέφεστε κατά βασικών επιλογών της κυβέρνησης. Θα συγκρουστείτε με την κεντρική εξουσία;

 

Εχουμε ξεκάθαρη θέση για το λιμάνι. Εχουμε διατυπώσει με τον πιο περίτρανο τρόπο ότι δεν πουλάμε το λιμάνι της καρδιάς μας. Είμαστε υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του και είναι ξεκάθαρη η θέση μας. Εμείς αυτό το οποίο λέμε είναι ότι θα απαιτήσουμε τη διεύρυνση συμμετοχής του δήμου στη διοίκηση του ΟΛΠ, ώστε η παρέμβασή μας να είναι ισχυρή στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πόλης. Οπως επίσης θα διεκδικήσουμε και ανταποδοτικούς πόρους από τον ΟΛΠ για την ανάπλαση των γειτονιών του Πειραιά. Το λιμάνι πρέπει να προσφέρει το δικό του κοινωνικό μέρισμα στους πολίτες του Πειραιά και στις γειτονιές του.

 

• Αν δεν καταφέρετε να είστε στον δεύτερο γύρο, έχετε αποφασίσει τι στάση θα κρατήσετε;

 

Θα είμαι στον δεύτερο γύρο και ήδη με τους συνεργάτες μου επεξεργαζόμαστε το σχέδιο των πρώτων 100 ημερών στον Δήμο Πειραιά.