Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου [email protected]
«Για αύξηση θέσεων εργασίας» έκανε λόγο πριν από μερικές ημέρες σε ανακοίνωσή του, με την οποία καλούσε την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) να προσέλθει στον κοινωνικό διάλογο για τη ναυτεργασία, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης.
Διευκρίνιζε μάλιστα ότι οι ενέργειες που έχει υλοποιήσει και δρομολογήσει έχουν στόχο τη διατήρηση και την αύξηση θέσεων εργασίας μέσω της ελκυστικότητας της ελληνικής σημαίας, τη στήριξη και την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης κ.ά.
Και ενώ ο υπουργός δήλωνε όλα αυτά, την ίδια ώρα γινόταν γνωστό ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΝΕΚ ναύλωνε το πλοίο «Corragio» του ομίλου Γκριμάλντι, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 30 περισσότερα φορτηγά από το «Κρήτη Ι», το οποίο και αντικαθιστά για να το δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία.
Είναι γνωστό στον ναυτιλιακό κόσμο, άρα το γνωρίζει και ο υπουργός, ότι το ιταλικό κράτος προκειμένου να κάνει την ιταλική σημαία ελκυστική έχει προχωρήσει σε ανάλογες ρυθμίσεις (λιγότερο πλήρωμα, επιδοτούμενες εισφορές κ.ά.), δηλαδή το «Corragio» πρέπει να επανδρωθεί με 60 άτομα πλήρωμα, ενώ εάν ήταν υπό ελληνική σημαία, το πλήρωμα θα έφτανε περίπου τα 85 άτομα.
Μήπως οι ναυτικοί που φωνάζουν ότι το παράδειγμα της ΑΝΕΚ θα το ακολουθήσουν κι άλλες ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική έχουν δίκιο;
Μήπως επίσης έχουν δίκιο όταν υποστηρίζουν ότι αυτές οι ενέργειες υπονομεύουν το παρόν και το μέλλον των Ελλήνων ναυτεργατών συνολικά στη γραμμή της Αδριατικής;
Και εάν όλα αυτά που συμβαίνουν στην Αδριατική τα έχει πληροφορηθεί γιατί δεν κάνει έστω μια μικρή αναφορά και αντίθετα μιλάει για αύξηση θέσεων εργασίας, οδηγώντας τους ναυτεργάτες συνδικαλιστές στα άκρα;
Ή μήπως δεν έχει φτάσει στ' αυτιά του ότι χιλιάδες ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας των γραμμών της Αδριατικής και των πορθμείων παραμένουν απλήρωτοι, καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες καθυστερούν να καταβάλουν τα δεδουλευμένα;
Πρόσφατα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Α. Νταλακογιώργος κατήγγειλε ότι όσοι ναυτικοί ζητούν να εξοφληθούν, οι εταιρείες τούς απολύουν και δεν τους προσλαμβάνουν ξανά.
Αποκλείεται, επίσης, να μη γνωρίζει ότι σε τρία πλοία οι ναυτεργάτες βρίσκονται σε πολύμηνη επίσχεση εργασίας, χωρίς ώς τώρα οι πλοιοκτήτριες εταιρείες να έχουν προβεί στην εξόφληση των δεδουλευμένων τους.
Κάτω από όλες αυτές τις συνθήκες, αλλά και με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ (Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας) που καταγράφουν μια σημαντική αύξηση της ανεργίας (τον περασμένο Αύγουστο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ήταν 3.270, ενώ τον Αύγουστο του 2008 ήταν 478), είναι δυνατόν ο Κ. Μουσουρούλης να μιλά για αύξηση των θέσεων εργασίας;
Ας ελπίσουμε ότι ο υπουργός κάτι θα έχει στο μυαλό του, που κανένας αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να συλλάβει…