Pin It

Την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή ανακλήθηκε η προγραμματισμένη να ξεκινήσει χθες τριήμερη απεργία των εργαζομένων στον υπόγειο σιδηρόδρομο του Λονδίνου. Την απόφαση της αναστολής των κινητοποιήσεων ανακοίνωσε το συνδικάτο RMT, έπειτα από διαπραγματεύσεις με την εργοδοσία, που, όπως όλα δείχνουν, έκανε πίσω στο φλέγον ζήτημα της απόλυσης 950 υπαλλήλων. Μάλιστα ο επικεφαλής της RMT Μικ Κας έκανε λόγο για «σημαντική πρόοδο» στις διαβουλεύσεις «γύρω από ζητήματα που βρίσκονται στην καρδιά της διαμάχης», χωρίς να δώσει περισσότερες εξηγήσεις.

 

Η άτακτη οπισθοχώρηση της εργοδοσίας οφείλεται βέβαια στην αποφασιστικότητα των εργαζομένων, που πριν από μόλις μία εβδομάδα πραγματοποίησαν 48ωρη απεργία, αναγκάζοντας περίπου τρία εκατομμύρια επιβάτες του λονδρέζικου Tube να βρουν άλλα μέσα μετακίνησης και οδηγώντας πολλούς σε… τριτοκοσμικές λύσεις, με πολύ περπάτημα, υπερφορτωμένα λεωφορεία κ.ά. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά και ο Κας, «χάρη στην αλληλεγγύη και την αποφασιστικότητα των μελών μας και την επιτυχία των κινητοποιήσεών μας την περασμένη εβδομάδα (…) οι “κόκκινες γραμμές” αποσύρθηκαν και έχουμε πλέον καταλήξει σε ένα βιώσιμο πλαίσιο για τη σωστή αναθεώρηση του προγράμματος περικοπών και κλεισίματος εκδοτηρίων».

 

Η πίεση στην εταιρεία Transport for London (TfL), που διαχειρίζεται το μετρό μετά την ιδιωτικοποίησή του, ήταν ασφυκτική, καθώς η απεργία της περασμένης εβδομάδας εκτιμάται πως κόστισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε χαμένες εργατοώρες και πωλήσεις. Για την ακρίβεια, η ομοσπονδία μικρών επιχειρήσεων (Federation of Small Businesses, FSB) υπολόγισε πως η 48ωρη απεργία του περασμένου Φλεβάρη κόστισε μόνο στα μέλη του -που βέβαια αποτελούν το 99% των λονδρέζικων επιχειρήσεων- κάπου 600 εκατομμύρια στερλίνες!

 

Υπενθυμίζεται ότι η TfL προωθεί σχέδιο «αναδιάρθρωσης» που προβλέπει την ετήσια εξοικονόμηση 50 εκατομμυρίων λιρών μέσα από το κλείσιμο 250 εκδοτηρίων εισιτηρίων για το μετρό και την απόλυση 950 υπαλλήλων που εργάζονταν σε αυτά, με επιχείρημα πως μόνον το 3% των επιβατών χρησιμοποιεί πλέον εισιτήρια, καθώς οι περισσότεροι προτιμούν τις ηλεκτρονικές κάρτες εισόδου.

 

Γ.Τσ.

 

Scroll to top