Pin It

Ο Κωστής Χατζηδάκης άφησε χθες να εννοηθεί ότι οι διαδικασίες προχωρούν, αλλά κράτησε «μυστικό» το πού θα κατασκευαστεί

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Το φαληρικό Δέλτα είναι πρώτο στη λίστα των 2-3 περιοχών που είναι υποψήφιες για τη δημιουργία λιμανιού κρουαζιερόπλοιων. «Η Αττική έχει ανάγκη από ένα λιμάνι homeporting», ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και στην ουσία ήταν η μοναδική είδηση στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

 

Θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα) και ήδη έχει προχωρήσει η διαδικασία από την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Ανάπτυξης, αφού όπως επισημάνθηκε υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον. Θα είναι σημείο εκκίνησης για κρουαζιέρες, αφού -όπως τονίστηκε- τα έσοδα είναι 8-10 φορές περισσότερα σε σχέση με αυτά που εισπράττονται σε λιμάνια-σταθμούς όπου οι τουρίστες μένουν για 1-2 ώρες.

 

«Θα γίνει στην περιοχή του Πειραιά», είπε αόριστα ο Κωστής Χατζηδάκης και σε ερώτηση δημοσιογράφου διευκρίνισε ότι θα υλοποιηθούν οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την αξιοποίηση του φαληρικού Δέλτα με κονδύλια του υπουργείου Περιβάλλοντος και του Ιδρύματος «Στ. Νιάρχος». Είναι όμως πιθανόν να εννοούσε τα έργα στην παρακείμενη περιοχή του παλιού ιπποδρόμου, αφού εντελώς ξαφνικά η ζώνη κάτω από την παραλιακή λεωφόρο εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και την εταιρεία «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.» μέσω της οποίας θα γίνει το ξεπούλημα των φιλέτων από το Φάληρο ώς το Σούνιο.

 

Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα καταστρατηγηθεί το διάταγμα για την παραλιακή ζώνη του Φαλήρου που προβλέπει τη δημιουργία άλσους προς την πλευρά του Μοσχάτου και χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας προς τις Τζιτζιφιές.

 

Στις υποψήφιες περιοχές είναι και η Δραπετσώνα, όμως μειονεκτεί σε σχέση με το Φάληρο που έχει καλύτερη πρόσβαση προς τους αρχαιολογικούς χώρους της πρωτεύουσας. Ο ΟΛΠ επίσης προωθεί υποδομές για κρουαζιερόπλοια στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά.

 

Η χθεσινή συνέντευξη Τύπου περιείχε και μια αποκάλυψη για το μετρό της Θεσσαλονίκης: για κάθε ημέρα καθυστέρησης στη λειτουργία του έργου, το κόστος για την οικονομία, την κυκλοφορία και το περιβάλλον της πόλης ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ την ημέρα! Ο εργολάβος του έργου, που προχωρεί με μεγάλες καθυστερήσεις και χωρίς χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, θα πάρει και νέες ενισχύσεις για να μεταφέρει τον μετροπόντικα στον σταθμό της Νέας Ελβετίας.

 

Η επιβάρυνση του Δημοσίου θα είναι της τάξης των 20 εκατ. ευρώ, πέρα από τα 40 εκατ. που έλαβε από το 3ο Μνημόνιο. Τον Μάρτιο προβλέπεται να υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά. «Είναι ανεξάρτητα έργα», υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, παρόλο που η καθυστέρηση στο βασικό έργο είναι πιθανόν να αποτελέσει αφορμή για αποζημιώσεις στον ανάδοχο των έργων επέκτασης.

 

Ερωτήματα προκαλεί η σπουδή του υπουργείου να προχωρήσει στα έργα ολοκλήρωσης της ηλεκτροδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Τιροθέα, που επιβαρύνουν τον ΟΣΕ με 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αλλά προωθούνται λίγο πριν από την ιδιωτικοποίησή του.

Scroll to top