Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Προβληματικά ξεκινάει για τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη το 2013. Από τις πρώτες κιόλας μέρες του, καλείται να δώσει λύση σ' έναν γρίφο που ονομάζεται πολυνομοσχέδιο για την «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας», το οποίο έθεσε αιφνιδιαστικά σε δημόσια διαβούλευση στις 13 Δεκεμβρίου.

 

Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή συγκεντρώνοντας πλήθος αρνητικών σχολίων, ακόμα και από μεμονωμένους ναυτιλιακούς παράγοντες. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑ, μέχρι τις 15 Ιανουαρίου θα πρέπει να έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

 

Κάτι τέτοιο φαίνεται όμως πολύ δύσκολο να μπορέσει πραγματοποιηθεί και ήδη οι πληροφορίες λένε ότι συζητείται ακόμα και η απόσυρσή του. Σε διαφορετική περίπτωση ο Κ. Μουσουρούλης για να αποφύγει το ολοκληρωτικό «ναυάγιο» θα πρέπει να προβεί σε πολλές διορθωτικές κινήσεις, με αποτέλεσμα το σχέδιο νόμου που θα φτάσει τελικά στη Βουλή να είναι τελείως διαφορετικό από το αρχικό.

 

Το νομοσχέδιο-σκούπα, αν και υποτίθεται ότι δημιουργήθηκε για την επανίδρυση του υπουργείου και την επανασύνδεσή του με το Λιμενικό Σώμα, περιλαμβάνει άρθρα και διατάξεις που έχουν να κάνουν με τη ναυτεργασία, την πλοηγική, τη ναυτική εκπαίδευση, την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές κ.ά.

 

Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός πως για πρώτη φορά στην ιστορία της ναυτιλίας η κυβέρνηση παρεμβαίνει στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτεργατών, δίνοντας τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να υπογράφουν με τα κατώτερα πληρώματα ατομικές συμβάσεις εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία και στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.

 

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνο δύο φορείς, η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ) και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς(ΟΛΠ), τάχθηκαν υπέρ του νομοσχεδίου, ενώ ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης με δηλώσεις του στήριξε και το άρθρο 17 που αφορά την καθιέρωση των ατομικών συμβάσεων εργασίας, μιλώντας μάλιστα και για 150.000 νέες θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

 

Από 'κεί και μετά σύσσωμος ο ναυτιλιακός κόσμος (ναυτεργατικά σωματεία, πλοηγοί, το πολιτικό προσωπικό του υπουργείου, το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος, ακτοπλόοι, εργαζόμενοι στα λιμάνια κ.ά.), ο καθένας για τους δικούς του λόγους, στάθηκε απέναντι, ζητώντας την απόσυρση του σχεδίου νόμου ή συγκεκριμένων διατάξεων και άρθρων.

 

Εντονες αντιρρήσεις εκφράστηκαν όμως και από τα κόμματα της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, διαφωνίες για συγκεκριμένες διατάξεις διατυπώθηκαν και από τη Ν.Δ.

 

Κοινό παράπονο πολιτικών, συνδικαλιστών, εργαζομένων και εκπροσώπων φορέων είναι το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προχώρησε στη σύνταξη του νομοσχεδίου και αμέσως μετά το έθεσε σε δημόσια διαβούλευση, χωρίς προηγουμένως να συζητήσει μαζί τους.

 

[email protected]

 

Scroll to top