Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Μια αιφνιδιαστική απόφαση των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛ.ΠΕ.) Θεσσαλονίκης, η οποία αφορά τα ρυμουλκά που εξυπηρετούν τα δεξαμενόπλοια που καταπλέουν στις εγκαταστάσεις τους, έχει προκαλέσει αναστάτωση και ανασφάλεια σε εκατοντάδες ναυτεργάτες, σε μεγάλο αριθμό υπαλλήλων εταιρειών, αλλά και στους πλοιοκτήτες των ρυμουλκών.

 

Το «τελεσίγραφο» των ΕΛ.ΠΕ. που εκδόθηκε στις 30 Νοεμβρίου αναφέρει πως με «γνώμονα την ασφάλεια των θαλάσσιων εγκαταστάσεων» από 1η Ιανουαρίου 2013 τα ρυμουλκά που καταπλέουν στις εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές.

 

Αποτέλεσμα αυτής της ξαφνικής απόφασης είναι να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης περίπου 200 ρυμουλκά, το 90% των οποίων θα μείνει εκτός αγοράς, καθώς δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που ζητούν τα ΕΛ.ΠΕ. και είναι πολύ δύσκολο οι πλοιοκτήτες να εφαρμόσουν στα πλοία τους τις νέες προδιαγραφές μέσα σ' ένα μήνα.

 

Αξιοσημείωτο, δε, είναι το γεγονός ότι μέσα στον κανονισμό υπάρχει μια παράγραφος που έχει προκαλέσει έκπληξη στον χώρο της ναυτεργασίας, σύμφωνα με την οποία τα ΕΛ.ΠΕ. έχουν πλέον το δικαίωμα να ελέγχουν τα πληρώματα των ρυμουλκών, ακόμα και την εμπειρία του κυβερνήτη.

 

Ηδη τα πληρώματα ρυμουλκών τεσσάρων κοινοπραξιών (Μεγαλόχαρη Θεσσαλονίκης και Πειραιά, Gigilinis και Λυμπουσάκης) έχουν ζητήσει από την Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών να ξεκινήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις με στόχο να ανακληθεί ο κανονισμός των ΕΛ.ΠΕ.

 

Την ανάκληση του κανονισμού ζητούν από την πλευρά τους οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι με έγγραφό τους προς τα ΕΛ.ΠΕ. τονίζουν τη δυσαρέσκειά τους για τη λήψη μιας τόσο σημαντικής απόφασης χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση με τις ενώσεις των πλοιοκτητών και κάνουν λόγο για δημιουργία μονοπωλιακού καθεστώτος, αφού μόνο 6 ρυμουλκά σε όλη την Ελλάδα πληρούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές.

 

Τονίζουν, δε, ότι η αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού θέματος από πλευράς των εγκαταστάσεων ΕΛ.ΠΕ. Β. Ελλάδος γεννά πολλά και αναπάντητα ερωτήματα, αφού απειλεί με εξαφάνιση τον κλάδο παροχής ρυμουλκικών εργασιών, όχι μόνο στη Β. Ελλάδα αλλά σε όλη την επικράτεια.

 

Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, τα ΕΛ.ΠΕ. την Πέμπτη προχώρησαν σε τροποποίηση του αρχικού κανονισμού, τον οποίο αυτή τη φορά ονόμασαν «οδηγία». Στο νέο κείμενο, αν και υποχωρούν στο σκέλος των τεχνικών προδιαγραφών δραστηριοποίησης των ρυμουλκών, εμμένουν στο κριτήριο της ηλικίας.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην αγορά των ρυμουλκών θεωρούν ότι η νέα «οδηγία» δημιουργεί εξίσου σοβαρά προβλήματα. Οι πλοιοκτήτες ετοιμάζονται εκ νέου να στείλουν επιστολή διαμαρτυρίας, καθώς υποστηρίζουν πως και το νέο κείμενο εξακολουθεί να αγνοεί βασικές παραμέτρους της λειτουργίας της αγοράς παροχής ρυμουλκικών εργασιών.

 

[email protected]

 

 

Scroll to top