Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Τα πολύ σοβαρά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί τον τελευταίο χρόνο σε έξι μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Λαύριο, Ραφήνα, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα), καθώς έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας τα συστήματα ραντάρ (VTS), λόγω μη συντήρησης των μηχανημάτων, με αποτέλεσμα η είσοδος και η έξοδος των πλοίων να πραγματοποιείται με ευθύνη των πλοιάρχων, πήρε τον δρόμο της Δικαιοσύνης.

 

Σύμφωνα με χθεσινή απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Κ.Μουσουρούλη σε ερώτηση που κατέθεσαν στη βουλή πέντε βουλευτές της ΔΗΜΑΡ, μετά την αποκάλυψη της υπόθεσης, τον Ιούνιο του 2012, διατάχθηκε διερεύνηση της κατάστασης για τυχόν καταλογισμό ευθυνών και η υπόθεση βρίσκεται στη Δικαιοσύνη από τα τέλη Νοεμβρίου του 2012. Το θέμα έφθασε στο τμήμα εσωτερικών υποθέσεων του Λιμενικού και από εκεί ο φάκελος με όλα τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα Πειραιά, ο οποίος διεξάγει και έρευνα.

 

Πέρα από αυτό, όμως, εξίσου σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την απάντηση του Κ. Μουσουρούλη είναι ότι επτά μήνες μετά τον εντοπισμό του προβλήματος από το υπουργείο, μέχρι και σήμερα το ζήτημα παραμένει άλυτο.

 

Οπως τονίζει ο υπουργός, όταν ανασυστάθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας (αυτό συνέβη τον Ιούνιο του 2012) διαπιστώθηκε ότι η συντήρηση του συστήματος είχε σταματήσει από τις αρχές του 2012, με αποτέλεσμα την οριακή λειτουργικότητά του, ο δε ανάδοχος είχε προσφύγει κατά του Δημοσίου, διεκδικώντας αποζημίωση για παροχή υπηρεσιών απότης λήξεως των συμβατικών του υποχρεώσεων, τον Ιούλιο του 2009.

 

Το υπουργείο, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα, αιτήθηκε στο ΕΜΠ να αξιολογήσει την τρέχουσα κατάσταση και τα δεδομένα και να υποβάλει εκθέσεις, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Διενεργήθηκαν από τις υπηρεσίες του Λ.Σ. διαγωνιστικές διαδικασίες για την προμήθεια των ανταλλακτικών που απαιτούνται για την αποκατάσταση επιμέρους συσκευών του συστήματος.

 

Προωθούνται οι διαδικασίες διενέργειας διαγωνισμού από εξειδικευμένο διεθνή διαγωνισμό. Σχεδιάζεται η αναβάθμιση και η επέκταση του συστήματος με προοπτική να χρηματοδοτηθεί από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.

 

Παρ' όλα αυτά, τα έξι λιμάνια της χώρας εξακολουθούν να παραμένουν «τυφλά» και πληροφορίες της «Εφ.Συν.» λένε ότι το ζήτημα δεν είναι καθόλου απλό για να λυθεί, ακόμα και αν γίνει ο διαγωνισμός και υπογραφεί σύμβαση συντήρησης με νέα εταιρεία.

 

[email protected]

 

Scroll to top