18/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στον «Λαβύρινθο» της «Αμνησίας»

Η Νικόλ Κίντμαν στο θρίλερ τού Ρόουαν Τζόφι δεν θυμάται ούτε τι της συνέβη την προηγούμενη μέρα. Ο νεαρός ήρωας της ταινίας τού Γουές Μπολ, που έχει ξεχάσει το όνομά του, πρέπει να αποδράσει από έναν απειλητικό, κλειστό, φουτουριστικό κόσμο.
      Pin It

19-1Της Λήδας Γαλανού

 

Λαβύρινθος

 (The Maze Runner)

 σκηνοθεσία: Γουές Μπολ

 ηθοποιοί: Ντίλαν Ο’Μπράιεν, Γουίλ Πόλτερ, Κάγια Σκοντελάριο, Τόμας Μπρόντι-Σάνγκστερ, Πατρίσια Κλάρκσον

 

 

 

Ο Τόμας ξυπνά μέσα σ’ ένα μεγάλο κουτί, μόνος, με ολοκληρωτική αμνησία, χωρίς να θυμάται ούτε καν το όνομά του: μπροστά του, κοιτάζοντάς τον επίμονα, βρίσκεται μια ολόκληρη κοινότητα αγοριών που τον υποδέχεται επιφυλακτικά. Τ’ αγόρια ζουν μέσα σε μια πεδιάδα, περικυκλωμένη από έναν τεράστιο πέτρινο λαβύρινθο που κάθε βράδυ αλλάζει δομή. Ο Τόμας αρχίζει να συνειδητοποιεί τις αρχές και τους στόχους της κοινότητας και προσπαθεί να πείσει τ’ αγόρια ότι αν ενώσουν τις δυνάμεις τους θα μπορέσουν να διασχίσουν τον λαβύρινθο και να απελευθερωθούν, παρότι δεν γνωρίζουν ούτε ποιος τους έφερε εκεί, ούτε τι τους περιμένει έξω.

 

Ο «Λαβύρινθος» βασίζεται στο πρώτο από τα best sellers του Τζέιμς Ντάσνερ που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στην κατηγορία των young adult μυθιστορημάτων φαντασίας απ’ όταν άρχισαν να κυκλοφορούν το 2009. Αγώνας επιβίωσης στο ύφος του «Lost», άγνωστες κινητήριες δυνάμεις όπως στους «Αγώνες πείνας», κοινωνική διαστρωμάτωση και ο πειρασμός της εξουσίας όπως στον «Αρχοντα των Μυγών», αυτοί είναι οι άξονες στους οποίους κινείται το σενάριο της ταινίας. Παρότι τα εφέ βρίσκονται στη θέση τους, πλάθοντας ένα σκοτεινό φουτουριστικό τοπίο με πετυχημένες στιγμές, όπως τον αγώνα των ηρώων ενάντια στις διαρκώς μετατοπιζόμενες λεπίδες του λαβύρινθου, η σκηνοθεσία συχνά δειλιάζει μπροστά στη δράση, επιλέγοντας να βάζει τους ήρωες να αφηγούνται αυτά που συμβαίνουν, παρά να τα δείχνει στον θεατή, μειώνοντας έτσι και το σασπένς και το εντυπωσιακό του πράγματος.

 

Η πλοκή δεν έχει πρωτοτυπία, αν και η ομάδα των νεαρών ηθοποιών (μέσα ο Ντίλαν Ο’Μπράιεν του «Teen Wolf», η Κάγια Σκοντελάριο του «Skins», ο Γουίλ Πόλτερ της «Οικογένειας Μίλερ» και ο Τόμας Μπρόντι-Σάνγκστερ, ο Τζότζεν του «Game of Thrones») θ’ αρχίσει να γεμίζει τα εφηβικά (online) λευκώματα. Η ταινία είναι πρώτο μέρος ενός franchise με τρόπο τόσο εμφανή, ώστε δεν νοιάζεται καν να κρατήσει τα προσχήματα ενός ολοκληρωμένου φιλμ. Κι έτσι το μόνο στοιχείο που πραγματικά προκαλεί το ενδιαφέρον, είναι πώς θα κινηθεί εισπρακτικά η ταινία στην Αμερική, όπου βγαίνει ταυτόχρονα με την Ελλάδα και, κατά συνέπεια, για πόσο καιρό θα κάνουμε παρέα τον Τόμας και την ομάδα του.

 

 

………………………………………….

19-2 Αμνησία

 (Before I Go to Sleep)

 σκηνοθεσία: Ρόουαν Τζόφι

 ηθοποιοί: Νικόλ Κίντμαν, Κόλιν Φερθ, Μαρκ Στρονγκ

 

Η Κριστίν ξυπνά κάθε πρωί πιστεύοντας ότι έχει ολόκληρη τη ζωή μπροστά της. Στην πραγματικότητα έχει ήδη πατήσει τα 40, υποφέρει από αμνησία που προκάλεσε κάποιο άγνωστο σοκ στο πρόσφατο παρελθόν και δεν μπορεί να θυμηθεί ούτε τι συνέβη την προηγούμενη μέρα. Με τη βοήθεια του άντρα της, ενός ψυχιάτρου και μιας κάμερας όπου καταγράφει καθημερινά τα περιστατικά που θέλει να συγκρατήσει, η Κριστίν προσπαθεί να συμπληρώσει το παζλ της ζωής της, αβέβαιη σε κάθε βήμα για το ποιος είναι σύμμαχος και ποιος θέλει το κακό της.

 

Ενα θρίλερ με κεντρικό εύρημα την αμνησία αναπόφευκτα συγκρίνεται με άλλα φιλμ του είδους, όπως το «Memento» του Κρίστοφερ Νόλαν και, φυσικά, χάνει στη σύγκριση. Η ταινία του Ρόουαν Τζόφι (γιου του Ρόλαντ) ξετυλίγεται ως ένα ατμοσφαιρικό, κλειστοφοβικό θρίλερ, με πετυχημένες σκηνές απόγνωσης, ψυχολογικού τρόμου και σασπένς, μέχρι την τελευταία πράξη του, όπου όλα τα κλισέ μπαίνουν σε λειτουργία, η πολυαναμενόμενη ανατροπή δεν έρχεται ποτέ και η κλιμάκωση θυμίζει περισσότερο την γκροτέσκα υπερβολή μιας «Baby Jane», χωρίς την έμπνευση και το μεγαλείο. Η Νικόλ Κίντμαν (παρά το γελοίο «είμαι θύμα» χτένισμά της), ο Κόλιν Φερθ και, σε δεύτερο ρόλο, ο Μαρκ Στρονγκ, κάνουν ό,τι μπορούν για να δώσουν βάθος και ατμόσφαιρα στους ήρωές τους και είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους τα μάτια μένουν κατά διαστήματα κολλημένα στην οθόνη.

 

 

…………………………………………..

19-3 * Ακόμα στις αίθουσες, «Η Barbie στο Μυστικό Βασίλειο» («Barbie and the Secret Door»), όπου, αυτή τη φορά, η Barbie είναι πριγκίπισσα (τι έκπληξη!), η Αλέξα, με φίλες τη γοργόνα Ρόμι και τη νεράιδα Νόρι, και ανακαλύπτει ότι έχει μαγικές ικανότητες και προσπαθεί ν’ ανατρέψει τα σχέδια της κακιάς βασίλισσας Μαλούσια που θέλει να εξαφανίσει τη μαγεία από τη μαγική τους χώρα. Η βέβαιη μαγική ικανότητα που έχει αυτή εδώ η Barbie, όπως και οι προηγούμενες, είναι χάρη στα μικρά ρομαντικά κορίτσια να τινάξει το box office στον αέρα.

 

Scroll to top